M/S Bastard Startet 4.Oktober.2005 Del på Facebook Startet 4.Oktober.2005 Ja, noen som vet om en som er RIMELIG på regualtorer! Jeg fikk en telefon fra båtpusheren nå og han fortalte meg at regulatoren kostet 1990,-+frakt Dette mener jeg er altfor drøyt for denne plastkoppen med en flottør og ett par dyser. Jeg monterte tidligere en regulator som jeg rappet fra kombiovnen til muttern, men den virker ikke skikkelig. Så da er ballen kastet..... Sitér dette innlegget Link to post
hschrde Svart 4.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Hva fyrte du med da du hadde den gamle regulatoren montert? Det er noe med at dysene skal være riktig, sikkert inne i selve regulatoren..? Det er forskjellige innstillinger for diesel og parafin også. Lurer selv på om det hadde vært mulig å justere om til å bruke vanlig fyringsolje - det hadde jo blitt ganske rimelig! Ellers så anbefales jo en Refleks i topp stand, overhalinga mi kom på 4000 - men nå fungerer den topp hele tiden! Har ikke sluknet en eneste gang, selv i fart og dårlig vær på minstenivået! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Den gamle regulatoren har vær under vann og jeg har ikke fått noe dreis på den gamle. Spørs om jeg ikke må prøve meg på den igjen! Overhaling sier du, hva gjorde de da? Børstet potta og stikket opp hull har jeg gjort, det betaler jeg ikke for! For min del er det regulator som er problemet, er klar over innstilling av dyse ved bruk av diesel eller parafin. Tror det er forskjell på dysene ved diesel/parafin Sitér dette innlegget Link to post
hschrde Svart 4.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Overhalinga bestod i å bytte pottebrenner og regulator, samt lokket. Det er jo lett å sjekke innstillinga - det er bare å tappe rett over i et målebeger og ta tida! Rent teoretisk så skulle man vel kunne justere seg frem til rett innstilling for alt som flyter igjennom og fyrer noenlunde rett, det er jo bare å ta energimengden pr. liter og sammenlikne medhvor mye ovnen skal bruke på maks og min på diesel... Men så er det vel kanskje dette med dysene, renner det annerledes igjennom om olja feks blir for tykk??? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Ja, jeg mener det er noe med dysene! Ang. din overhaling så er vel kanskje prisen rett da de skulle ha noe for jobben også! Men 2000,- for regulator syns jeg uansett er alt for drøy pris. Jeg har lyst og bruke de 2000 på noe annet under oppussin av båt, men trenger også varme i båten i vinter. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Hvor mye er momsen i Danmark? 25%? Hva kommer i tillegg på forsendelse derfra i såfall. Regulator koster der nede 1099 eks.mva Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Jeg fant ut hva det koster og sende pakke fra Danmark 130,- evt 150 kommer ann på hvor kjapt man vil motta pakken. Og momsen er 25% Er det toll på dette?? Evt.hvor mye?? Regulator koster da etter det jeg har regnet meg frem til : 1504,- Har da spart drøye 500,- kontra kjøp i Holmestrand. Men jeg er usikker på dette med toll Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 4.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Husk det herlige fortollingsgebyret som staten/posten skal ha for å ta imot momsen for deg på kr 149 (?) Har akkurat sitt og regnet på vinterens store innkjøp på GPS, Racorfilter og AIS mottaker for pc. Det er bare et par hundrelapper å spare når disse pokkers avgiftene og gebyrene er betalt. Man må nesten reise mye for da er det en del å spare. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 ja, var redd for dette! Men er dette ett engangs gebyr? Kan jo i såfall være greit og gå sammen med andre som trenger regulator. Er det fortollingsgebyr på brev også? Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 4.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Regulator koster der nede 1099 eks.mva <{POST_SNAPBACK}> Kan du ikke hive deg på en billigtur og hente den selv da? Så får du med deg kvoten på noe annet i tillegg... Blir jo nesten som å få den da. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Kan du ikke hive deg på en billigtur og hente den selv da? Så får du med deg kvoten på noe annet i tillegg... Blir jo nesten som å få den da. <{POST_SNAPBACK}> Mnja, firma ligger på Fyn Men kan jo arrangere regulator tur Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Jaja, Refleks kunne ikke sende til meg fordi Shelby er forhandler i Norge Sendte forespørsel om samme type regulator til Farco AS, de skulle ha 1908+mva. De kunne sende fraktfritt siden jeg nevnte at prisene ikke hang på greip, men deregnet med at de datt av greipet selv om de sendte fraktfritt...Hehe Vel, jeg leter fremdeles Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 4.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Regulatoren kommer egentlig fra Nederland (Controls International), jeg har tidligere sendt Walter noe info om denne, jeg vet ikke om han har den infoen ennå? Geir Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Ja, det sa han fra Farco også! Kanskje ett hint fra hans side. Søker på dette navnet men, det kommer opp veldig mye rart. Walter sendte meg denne siden du nevner, men den forsvant fra min pc etter en kræsj Satser på at Walter har infoen enda Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Hej Bastard ! har du kollat med Glembrings i Göteborg ? tror att dom har samma regulator på sina kaminer! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
M/S Bastard Svart 4.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Heisann! Takk for tips, jeg skal sjekke med de også. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 4.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Kanskje du skulle bytte ut refleksen med denne som i og for seg ser bra ut, samt at du da kan varme opp større deler av båten ? Kan vel ikke være så galt med frakt heller, det er jo ikke så store sakene....... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 (redigert) Takker for tips! Skal sjekke opp den. Har forresten også funnet ut at man kan få kjøpt den regulatoren i England Husker ikke prisen men ca 113 pund ink. Vat (moms?) Redigert 22.Januar.2007 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 4.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Slike regulatorer er jo svært mye brukt, skulle tro det finnes info om hvordan man overhaler/justerer dem? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 (redigert) Ja, litt står det om justering I dette Glembing dokumentet (pdf) riktinok Glembringovn men regulator er lik. Hjemmesiden til Glembring her Redigert 22.Januar.2007 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hschrde Svart 4.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Skal faktisk til Nederland 8 ganger fremover, en gang i måneden.. Så om noen finner en billig forhandler der og går sammen om 3-4 stk så kan jeg være kurer!? Drev og pendlet til London i tre år - var nok mye jeg egentlig skulle plukket med meg... Men når det gjelder priser, så er Kroatia virkelig billig! Var innom endel båtforretninger, og ting som feks svære bøyer var nesten en tredjedel av prisene her... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Intressant Jeg jobber med saken, og det dukker stadig opp noe nytt! Venter på svar fra diverse kystlag også, for og se om det finnes en del brukte! Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 4.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Skal faktisk til Nederland 8 ganger fremover, en gang i måneden.. <{POST_SNAPBACK}> Skal du tilbringe noe tid i båtforretninger der nede også ? Jeg er veldig på jakt etter doradeventiler/klassiske ventiler, søkerlys/diverse produkter. Leter med lupe her i skandinavia, men opplever som regel at de produkter jeg er på jakt etter er solgt i løpet av timer (jeg kan da ikke sitte foran pc HELE dagen/kvelden...). Om du skulle finne noe interessant der nede, betaler jeg gladelig honorar for undersøkelse/kjøp/frakt om det skulle falle seg slik at du har anledning til dette. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Skulle arrangert en guttetur til både Tackel & tåg og Fornæs skibsophug med ett visst antall 1000 lapper i lomma Sjekket du opp den lyskasteren på blocket jeg tipset om? Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 4.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2005 Ser at dette med regulator til oljeovner av og til er tema, jeg ville sjekket opp hva som er forskjellen på en standard regulator for "husbruk" ala Jøtul, Nobas etc og en for "maritime" ovner. Prinsippet er jo det samme og forskjellen neppe større enn at de kan justeres for ønsket formål i båt. Hadde forresten en Refleks oljeovn hvor flottørmekanismen var fjernet, til fordel for en nålekrane og denne fungerte utmerket i mange år. Problemer kan oppstå hvis ovnen slukkes ukontrollert og oljetilførselen ikke stenges!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.