Jump to content

Har Cristec Ypower 12/40 innebygd temp sensor?


blueline

Recommended Posts

Jeg har en Cristec Ypower 12/40 lader i min båt.(montert fra fabrikk). I forbindelse med under nevnte har jeg begynt å sette meg inn i denne laderen. Det står at man kan koble til ekstern temp sensor. Batteri og lader sitter i samme område i cabin, med samme temperatur. Jeg klarer ikke å finne ut av instruksjonsboken om det er intern temperatur sensor i laderen og lurer på om det har noe for seg å montere en ekstern sensor. Laderen er ikke viftekjølt og jeg regner med at den vil bli varm under bruk og det vil nok påvirke en intern sensor, men om ladingen går lenge nok vil jo tempen synke.

 

Må dessverre bytte batteribanken min fra 2015. Jeg mistenker at min Bavaria sto en stund på lager i Danmark før jeg hentet ut den ved St. Hans i 2015 og at batteriene kan ha vært svekket pga. lagring. Har ikke vært imponert over kapasitet . Det sitter AGM batterier i båten nå(3x92 amp), men jeg kommer trolig til å bytte til 4x105 amp vanlige Varta professional. Jeg har ikke vekt, eller plassproblem og da får jeg mest strøm/kr. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...