Jump to content

Yamaha 90 totakt fusker ved 2700-3000rpm

oleconni

Recommended Posts

Hei, jeg har en Yamaha 90 totakt på Weslingen min. Den har har begynt å fuske kraftig på ca. 2700- 3000rpm. Starter lett å går greit opp til omtrent planingsterskel, sa er det akkurat som den klipper å nykker veldig. Hvis jeg klarer å få turtallet  litt høyere er det full sprut igjen. Forslag til hvor jeg burde begynne å feilsøke mottas gjerne.

Hadde et lignende tilfelle på min Yamaha 100 hk V4. Startet lett, gikk opp i plan lett men etter en kort tid på marsjfart begynte den å fuske kraftig. Prøvde å redusere gassen og kom til et punkt rundt 3000 rpm der den begynte å gå fint igjen men mer gass så gikk der bare 5-10 sekund så fusket den igjen.

Ultralydrensing av forgasserene hjalp ikke men da jeg tok opp forgasserene enda en gang, fjernet alle dyser og staket opp kanalene med en ståltråd var der et eller annet hardt som løsnet inni kanalen til flottørventilen i den ene forgasseren. Fikk aldri sett hva det var for "dingsen" forsvant men motoren ble gullegod etterpå.

Min feil var altså rett og slett at ene forgasseren ikke fikk nok bensin. Høres ikke helt likt ut det du beskriver men dette her er jo enkle motorer og ikke mye kompliserte feil som kan oppstå.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

SveinHa skrev for 7 timer siden:

men dette her er jo enkle motorer og ikke mye kompliserte feil som kan oppstå.

Jepp men blir stadig overrasket og hvor komplisert det til tider kan være å finne ut av enkle feil når de opptrer i nye kreative kombinasjoner :giggle:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

ivar skrev Just now:

å finne ut av enkle feil når de opptrer i nye kreative kombinasjoner 

Det er helt sant :thumbsup:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...