Jump to content

Service på påhengs gjennomført ifbm kjøp av båt - med feil - hvordan går jeg frem?

tore_v1

Recommended Posts

Hei

Jeg skal prøve å oppsummere dette kort:

Jeg har kjøpt meg båt med en Evinrude E-Tec G2. Denne er 4 år og 11 måneder gammel, og fikk gjennomført en fem-års service hos forhandler før overtakelse av båten. Dette var på østlandet. Båten er fraktet til nordland. Jeg oppdager at de ikke har satt på noen lokk på en skikkelig måte, som gav meg en feilmelding (180 ETC, har med lokkene på innsuget å gjøre). At vi da brukte to timer på en tur som ville tatt femten er nå en ting, og at ungene ikke kom i seng før klokken 22 en annen ting - ikke nødvendigvis relevant for saken.

Men - jeg har nå snakket med lokal forhandler og de kan fikse - neste uke. Det ene lokket som ikke var festet skikkelig ligger et sted i motoren som krever en del demontering. Jeg bor også 3,5 timer unna forhandler. Prislappen på det hele er på 9.000 pluss MVA.

Hva kan jeg kreve av de som ikke gjorde skikkelig arbeid?

Jeg opplevde noe lignende for noen år siden. Selger satte bort service til et verksted før overlevering. De tok feil girolje på girkassa og byttet ikke filter som skulle vært gjort, noe jeg oppdaget en liten stund etter overlevering. Jeg ringte verkstedet og vi avtalte da at jeg satte jobben til lokalt verksted der jeg bor, og regningen ble sendt rett til dem. Jeg ville tatt en dialog  med de FØR du gjør noe som helst.

Det er absolutt planen ja, jeg har foreløpig ingen grunn til å tro at de ikke vil rydde opp, som blant annet er årsaken til at jeg ikke skriver hvilken forhandler det er snakk om.

Det var mer et spørsmål om hva jeg kan forvente - og om andre (som deg) har erfaringer å dele.

Takk for innspill!

Tiden går..

Jeg opplever at selskapet haler ut tiden. Vi har vært uten båt i snart ti dager, og det går mot atter en krem-helg i nord uten båt.

Eneste løsningen de har vært positive til er at jeg får tak på en lokal tekniker som aldri har skrudd på Evinrude for å løse problemet.

Nærmeste Evinrude-forhandler er i Bodø, men de har mye å gjøre og når de går flere dager mellom hver gang de som tok servicen gjør noe i saken har vi dratt på sommerferie uten at dette er fikset (drar 19. Juni).

Hva ville dere gjort? Jeg kjenner jeg begynner å bli temmelig forbannet på forhandleren som har køddet til to vanvittig fine uker i Steigen for oss.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...