KalleAnka Startet 2.Juni.2020 Del på Facebook Startet 2.Juni.2020 Var å så på en Merry Fisher 595 i dag. Båten er ca 7 år gammel og selger vil ha 250.000 for den. Jeg syns det var en del striper på skroget også var den ikke så fin under. Er den verdt 250.000 kroner, og hvordan er den å dra på helgetur med for to stykker? Syns sengen virket litt kort. 90 hk motor. Sitér dette innlegget Link to post
KalleAnka Svart 2.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2020 Det siste bildet er bare for illustrasjon. Fant ikke bilde av båten. Så bare det sto lapp i ruten med til salgs. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 2.Juni.2020 Del på Facebook Svart 2.Juni.2020 Synes personlig det er for dyrt mtp hva man kan få for 250000kr, synes også en slik båt bør ha 115hk. Til den prisen burde den være godt tatt vare på og ha en del ekstra utstyr. Bruk litt tid å let grundig ! på Finn.no MEN...det er min mening. Uansett lykke til )) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 2.Juni.2020 Del på Facebook Svart 2.Juni.2020 15 minutes ago, Balder.. said: Synes personlig det er for dyrt mtp hva man kan få for 250000kr, synes også en slik båt bør ha 115hk. Til den prisen burde den være godt tatt vare på og ha en del ekstra utstyr. Bruk litt tid å let grundig ! på Finn.no MEN...det er min mening. Uansett lykke til )) Om du ser på de Nordiske båtprodusentene så er de godt over i pris i forhold til de franske. Ta feks Askeladden P66 og Anteras 680. Askeladden er 150-200000 høyere i pris! men det har så klart en del med utstyr og byggekvalitet/finnish å gjøre med også! De franske er som regel mindre motorisert også Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Mouche Svart 2.Juni.2020 Del på Facebook Svart 2.Juni.2020 -morten- skrev 1 minutt siden: Ta feks Askeladden P66 og Anteras 680. Askeladden er 150-200000 høyere i pris! men det har så klart en del med utstyr og byggekvalitet/finnish å gjøre med også! Tja, er det verdt 200.000 mer for en Askeladden enn en franskmann når de har samme motor og samme utstyr ellers? Forskjellene blir da i design og byggekvalitet/finnish, men klarer ikke helt å se de helt store forskjeller på hva jeg selv nettopp har kjøpt (Antares7) og en Askeladden P66 som ligger nesten ved siden av meg. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
-morten- Svart 2.Juni.2020 Del på Facebook Svart 2.Juni.2020 11 minutes ago, Mouche said: Tja, er det verdt 200.000 mer for en Askeladden enn en franskmann når de har samme motor og samme utstyr ellers? Forskjellene blir da i design og byggekvalitet/finnish, men klarer ikke helt å se de helt store forskjeller på hva jeg selv nettopp har kjøpt (Antares7) og en Askeladden P66 som ligger nesten ved siden av meg. Forskjellen er sikkert ikke verd det! Tror man bør prøvekjøre begge for å se om forskjellen er verd det. Jeg synes de Franske er finest å se på men nordiske er mer forsegjort innvendig og i mterialer og finnish Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Kallethekid Svart 2.Juni.2020 Del på Facebook Svart 2.Juni.2020 Solgte en slik for svigerfar i høstes som var strøken for under 200 000, men nå er det visst selgers marked. Sitér dette innlegget Link to post
KalleAnka Svart 2.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2020 Jeg har forhørt meg litt med noen bekjente i havnen og han har vist forsøkt å selge båten siden nyåret. Siden den ikke har blitt solgt for 250 båtpenger kan mye tyde på at den er for høyt priset? Under 200 er mer reelt? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 2.Juni.2020 Del på Facebook Svart 2.Juni.2020 skrogskader er relativt kostbart å fikse om du ønsker den strøken, tydelig kjørt av noen som ikke kan legge til/kjøre båt, så prisen bør reflektere det, spesielt når en annen sier strøken gikk for <200 motoren er relativt bra og bør ha tålt det, men sjekk at det ikke er hakk i undervannhus og skader på propell, det gjelder skroget under også. Så mye groe betyr også totalt mangel på kunnskap om vedlikehold, eller latskap, men mye kan fikses med spyling og polering, evnt litt skraping. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Juni.2020 Del på Facebook Svart 3.Juni.2020 (redigert) Jeg ser mye groe, men ikke noen skrogskader, kun at pyntelistene (tape) er skrapt opp? 90hk motor høres lite ut. https://www.klikk.no/motor/baat/battester/en-god-mellomting-3230011 https://www.nybnewcastle.co.uk/jeanneau-boats-yacht-reviews-2014/#:~:text=In addition to the concept,very open and spacious feel. Men dette ser da ut som et mye bedre kjøp? https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=178315528 Redigert 3.Juni.2020 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
abbor Svart 3.Juni.2020 Del på Facebook Svart 3.Juni.2020 Nå er vel alle disse båtene produsert i Polen så kvaliteten er nok ikke så forskjellig. Jeg kjenner Antares 580 godt, antar denne har samme skrog som MF595. DF90A er litt snaut på denne, DF90 derimot har mer enn nok kraft. Max motor på MF595 er 100hk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.