Jump to content

Yamaha 9,9 totakt 2000 mod feilsøke coiler.

Jonasran72

Recommended Posts

Hei 

Har en 9,9 Yamaha som jeg ønsker å få start på, Har funnet ut at det ligger en feil i det elektriske noen plass. CDI, likeretter, tennkabler er iorden, fått testet alle  disse på en annen motor for en tid tilbake uten problemer. Tennplugger helt nye og ubrukt. 

Da gjenstår , chargecoil, pulser og lightning coil. Da jeg skal ohme Charge og pulser får jeg ‘OL’ på displayet. Men ifølge Yamaha sin tekniske manual som jeg lastet fra nettet skal der va en verdi/ motstand. 

pulser ligger på 352-528 Ohm ifølge håndboken. Charge på 248-372 Ohm

Lightning coilen får jeg en verdi som tilsvarer håndboken. Mellom 280-370 Ohm står der, jeg får 320 Ohm ca. 

Hva er riktig her, og hva er feil ? Noen som kan hjelpe med dette. ?? Litt dumt å kjøpe deler hvis man ikke vet hva som er feilen. 

Eller hvis jeg gjøre feil, vore det kjekt å lære noe. Har prøvd å måle når jeg trekker i snoren men får ikke noe måling ut av det egentlig. Satt multimeteret på volt, men skal få opp verdier der og ifølge håndboka. 

Takk😊

9A47806A-9D5A-446C-8672-2F87643FDD41.jpeg

Redigert av Jonasran72 (see edit history)

lightning coil har ingenting med start å gjøre, gir bare strøm til feks lanterner 

Men høres jo ut som at de andre 2 ikke er intakte 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...