Jump to content

Mercury/Yamaha 115 EFI, start trøbbel


-morten-

Recommended Posts

Hei lurer på om noen har opplevd samme symptom.  Har problemer med starting.  Var hos et verksted i går ang tømming av tank og trøbbel med vann i bensinen. Jeg trodde startproblemet var grunnet vann i bensinen, men har nok ingen ting med saken å gjøre.  Det kom opp feilmelding på Gearswitch. så jeg regkner med at dette er en elektrisk bryter som føler om den står i fri under start. Forrige helg stoppa den et par ganger da jeg skulle bakke. Det var et helvete å tømme tanken med båten på sjøen, men nå er ihvertfall alt i orden tankmessig og ikke noe vann i systemet. tømte også finfilter og skifta vannutskiller.

Noen som har opplevd samme symptom på starting?  når motroen starter er den som normalt, går bra og helt jevn tomgang.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

En liten oppdatering. Var å henta båten for et par helger siden. Mekaniker fant ikke noe feil, ingen feilmelding eller alarm. Kjørte hjem og alt virka som normalt. gikk over 30knop og jevn gange, var innom havna der vi fyller drivstoff. start og stopp helt greit. ingen problemer. Senere på dagen tenkte vi å dra ut på tur med hele gjengen.  max 10knop og veldig vibrering, som om en sylynder eller flere er bortte. så jeg snudde og dro hjem igjen, til stor skuffelse for alle ombord i superværet!!  lei og oppgitt etter å kosta på titusenvis på nye injectorer osv osv..  Mest lyst til å selge båten og kjøpe nyere, men får jo ikke solgt heller når motor ikke går som den skal!  Verkstedene har jo heller ikke tid akkurat nå, så jeg er usikker på hva jeg skal gjøre!! skulle vel tømt tanken helt første runden, men jeg trodde det var i orden..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...