sabb-ben Startet 4.Juni.2020 Del på Facebook Startet 4.Juni.2020 Hei. Trenger hjelp til noen som kan lodde/sveise roret mitt.. vil tro det er messing eller bronse. jobben er betalt.. Bergensomraadet Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 4.Juni.2020 Del på Facebook Svart 4.Juni.2020 Merkelig å lage ror i bronsje ol. Tipper det er syrefast som er tæret. Fil etpar mm inn i godset og sjekk fargen. Er det ikke gulbrunt er det nok stål og skal sveises. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Hulda Svart 4.Juni.2020 Del på Facebook Svart 4.Juni.2020 Gi deg nå @mons, den rustede platen er sort stål, karbonstål. Ikke antydning til syrefast. Festet har røket i HAZ. Forbindelsen ser ut til å være vanlig slaglodding. Jeg vet ikke hvor stort ror dette er. Eller til hva slags båt. Skal derfor ikke begi meg ut må mer eleverte vurderinger. Men om det ikke er store greiene, eller av antikvarisk verdi, burde kanskje et annet materialvalg/materialkombinasjon vurderes. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 4.Juni.2020 Del på Facebook Svart 4.Juni.2020 Jeg gir meg øyeblikkelig! Har bare sett den kobberaktige fargen til venstre på edlere stål før, men den kan sikkert dukke opp på vanlig svartstål også. Hvorfor i alle dager skal den være loddet istedenfor sveist hvis det er to biter svartstål roret er laget av? Sitér dette innlegget Mons Link to post
Hulda Svart 4.Juni.2020 Del på Facebook Svart 4.Juni.2020 Selve roret er av en eller annen kobberlegering. Det vi ser blir en slags gjettelek, ála Bit for Bit, Bilde for Bilde, som var på TV den gangen jeg var meget yngre. Begrenset info gir dårlige svar. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 4.Juni.2020 Del på Facebook Svart 4.Juni.2020 har god erfaring med rojo sveis, de reparerte brenneapparatet mitt med lodding en gang og lo godt når jeg sa kolonnen var en oljekjøler fra en gammel sabb. De ligger/lå ca midt i bakken på vei opp til valle fra nesttun. skader ikke sende en mail eller ta en telefon. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.