Rookie_332 Startet 5.Juni.2020 Del på Facebook Startet 5.Juni.2020 Har kjøpt maritim sin 280 plastikk jolle og skal prøve en 2,5hk Suzuki 2år gammel hvor fort tror dere den går . Jolle skal jeg ha bakpå båten evt har mulighet til en eldre 5hk Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 5.Juni.2020 Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Når det kommer til fart på en gummi jolle så er veldig mye avhengig av vekt og type gummi jolle. Jeg hadde en tilsvarende gummi jolle med spilebunn og 6hk 2 takts motor på tidligere. Den planet når jeg var alene i båten med mine 100+ kg. Men da føltes det ikke veldig trygt å kjøre. Kunne like gjerne ha stroppet motoren på ryggen. Flat bunn = null styring når den planer. Når min samboer var med så gjorde vi kanskje 8 knop. Ble liksom hengende fast i sjøen. En kamerat av meg hadde 8hk på tilsvarende båt med oppblåsbar kjøl. Den planet greit med to i båten. Begge veider nok 100+. Var også mye mere behagelig å kjøre. 2,5 hk vil ikke gå veldig fort... Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 5.Juni.2020 Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Om du veier 40kg så kaaaanskje den planer. Da 8-9 knop? Eller ikke, du tusler i 5 knop maks. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 He he ok 5 knop 😁 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.