Jump to content

Lekkasje propellhylse Scand 25 Classic

Arcadien

Recommended Posts

Jeg har lenset brønnen og det er ingen lekkasje rundt overgangen mellom aksling og foringsrør. Pakkboksen er tettet til.. litt mindre vann i brønnen idag. Kanskje det går seg til. Vurdere å skaffe meg en liten nedsenkbar lensepumpe som sikring når jeg er bortreist før jeg får satt den på land og gjort service.

Redigert av Arcadien (see edit history)

Skal vedde på at det er i overgangen stevnebeslag og skroget. Da må i så fall båten opp. Tips da er å fylle kjølen med vann og se hvor det lekker ut.

Hva type pakkboks har du? Jeg hadde volvokondom da jeg hadde classicen. Men fettsmurt/oljesmurt ksn det jo være oringene også. Har du sett om det kommer mer vann når du går?

Redigert av jørn (see edit history)
Arcadien skrev On 6.6.2020 at 8.24:

Pakkboksen er tettet til.. 

Hva betyr dette? At du har presset inn mer grease? I så fall tipper jeg dette er årsaken til lekkasjen. Hard smøring presser ut tetningsringene i pakkboksen, og da lekker det. Ekstra smøring kan kamuflere lekkasjen ved stilleligge, men ved gange vil den fortsatt lekke.

En slik pakkboks skal bare ha seg en halv tørn 3-4 ganger i året, for å smøre tetningsringene. Ikke etter hver tur, som enkelte tror. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...