Arcadien Startet 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2020 (redigert) Jeg oppdaget vann i brønnen opp til akslingen. En dag etter utsett. Åpenbart en lekkasje. Er det sannsynlig at dette kommer fra propellhylse? Ingen synlige lekkasjer fra skrog overbygning eller kalesje. Må jeg ta båten opp for å utbedre dette? Redigert 5.Juni.2020 av Arcadien (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Høres ut som du trenger å ta den opp da ja. Har du sjekket skrog gjennomføringer, slanger og kraner også? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Det kan vel ikke være så vanskelig å lense rommet og se om det drypper fra hylsa eller om det kommer fra andre steder? Sitér dette innlegget Link to post
Arcadien Svart 6.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2020 (redigert) Jeg har lenset brønnen og det er ingen lekkasje rundt overgangen mellom aksling og foringsrør. Pakkboksen er tettet til.. litt mindre vann i brønnen idag. Kanskje det går seg til. Vurdere å skaffe meg en liten nedsenkbar lensepumpe som sikring når jeg er bortreist før jeg får satt den på land og gjort service. Redigert 6.Juni.2020 av Arcadien (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 6.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2020 (redigert) Skal vedde på at det er i overgangen stevnebeslag og skroget. Da må i så fall båten opp. Tips da er å fylle kjølen med vann og se hvor det lekker ut. Hva type pakkboks har du? Jeg hadde volvokondom da jeg hadde classicen. Men fettsmurt/oljesmurt ksn det jo være oringene også. Har du sett om det kommer mer vann når du går? Redigert 6.Juni.2020 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Danskeren07 Svart 6.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2020 Tør det hele godt af. Prøv derefter at lægge lidt papir rundt samlingen med stævnrøret og ved o ringen. Så kan du bedre se hvor der er utæt. Sitér dette innlegget Link to post
Arcadien Svart 6.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2020 Takk for gode råd. Jeg skal undersøke litt med et nærliggende service verksted hvor jeg kan få den opp. Jeg legger ut et bilde av området ved akslingen hvor jeg mistenker vannet å komme inn. Gjør det litt senere idag. Sitér dette innlegget Link to post
Arcadien Svart 6.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2020 Det hadde ikke kommet mer vann de siste 12 timene. Kanskje løser dette seg selv? Jeg skal følge med fremover. Vedlagt bilde av pakkboks og området det har vært fokus på. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 6.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2020 Har du brukt båten siste 12timer? Jeg ville tatt meg en tur å sett etter hva som skjer. Sitér dette innlegget Link to post
Danskeren07 Svart 6.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2020 Jeg ville også tage en tur. Prøv at rengøre området og tør godt af. Prøv derefter at lægge papir rundt om. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2020 Men husk å ikke lense olja på sjøen... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Arcadien Svart 8.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2020 Takk for gode råd. Jeg skal undersøke litt med et nærliggende service verksted hvor jeg kan få den opp. Jeg legger ut et bilde av området ved akslingen hvor jeg mistenker vannet å komme inn. Gjør det litt senere idag. Sitér dette innlegget Link to post
Arcadien Svart 8.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2020 Da blir det opptak. Jeg tok en tur som dere anbefalte. Det resulterte i ny vanninntrengning. Jeg avtalte med verksted å få båten opp i morgen for utbedring. Ellers takk for gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 8.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2020 Salt eller ferskvann? Sitér dette innlegget Link to post
Arcadien Svart 8.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2020 (redigert) Ferskvann. Båten ligger i Nidelva i Arendal. Redigert 8.Juni.2020 av Arcadien (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Arcadien skrev On 6.6.2020 at 8.24: Pakkboksen er tettet til.. Hva betyr dette? At du har presset inn mer grease? I så fall tipper jeg dette er årsaken til lekkasjen. Hard smøring presser ut tetningsringene i pakkboksen, og da lekker det. Ekstra smøring kan kamuflere lekkasjen ved stilleligge, men ved gange vil den fortsatt lekke. En slik pakkboks skal bare ha seg en halv tørn 3-4 ganger i året, for å smøre tetningsringene. Ikke etter hver tur, som enkelte tror. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.