Jump to content

Kaptein skuteløs og abstinenser?

Knallipadden

Recommended Posts

Skal kanskje selge den gamle snekken min i helgen for å gå over til en ny eller nesten ny daycruiser eller pilothouse båt. På grunn av Korona situasjonen er båt markedet ekstremt hot. Sånn sett er det kjekt å selge men det virker håpløst å finne seg en ny båt nå. Alle båter jeg finner er akkurat blitt reservert/solgt, eller så er leverandøren akkurat gått tom. Det kan derfor virke som det kan ta litt tid å finne seg en ny båt. Tips for å klare seg uten båt i sommer, eller tips til hvordan jeg kan finne en ny båt? 

Jeg kjenner til problemet, eneste rådet jeg kan gi er å ikke selge båten du har, før nye båt er kjøpt inn.

Jeg vet at det er økonomiske utfordringer forbundet med dette, men for min del ville det å være båtløs gjøre at abstinensene hadde blitt for store.

Dermed er også faren stor for at man gjør ett forhastet kjøp, noe som igjen kan gi økonomiske utfordringer. Ikke lett dette her.

Ideelt sett burde man selge nå i det påstått opphetede koronamarkedet. For så og kjøpe til høsten, eller neste år når folk finner ut at båtlivet ikke var så "hot" allikevel.

Idyllen blir for mange fort brutt når oktober står for dør, og presenning, frostvæsker og opplagsavgifter skal kjøpes.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

nomen skrev 6 minutter siden:

Ideelt sett burde man selge nå i det påstått opphetede koronamarkedet.

Reelt, ikke påstått, i alle fall for type daycruisere, skjærgårdsjeeper og lignende.  Dette basert på egen erfaring med salg av slik båt i mai samt kommentarer fra folk ibransjen jeg kjenner personlig. Ikke like stort trykk på større båter til en million og oppover. 

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Markedet går unna og spesielt på det mest kurante. Jeg måtte virkelig følge med da jeg utsatt kjøpet fra i fjor høst til i år.... kom litt sent i gang og plutselig forsvant alle "mine" lagrede fra finn. Men båt får man tak i, men ikke forvent at båtene ligger lenge før de går. Tror også de som selger har fått med seg dette, og derfor er ikke prutningsmonnet veldig stort. 

Jeg solgte min på høsten, snart to år siden. Da hadde jeg goood tid til å se på båt..... Det holdt 3uker:giggle:

Om du har en annen hobby du får tid til, hjelper det sikkert. Kanskje paddle kajakk? 

Eller om du har mye hjemme som skulle vært gjort(båtfolk får ofte det). 

Glad jeg ikke skal kjøpe nå, men det kan nok fort være noe å hente til høsten, om man orker en sommer uten:eek:

Det er et heftig marked der ute ja. Solgte min alu-skjærgårdsjeep for 15k mer enn jeg gav ny for den for et drøyt år siden. Samtidig kjøpte jeg en noe ukurant nyere seilbåt som jeg fikk billig, så jeg tror jeg kom veldig godt ut av det. Det er ikke alle båter som går like fort, så det er mulig å gjøre greie kjøp i dagens marked om du ikke skal ha noe alle andre skal ha. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...