Otto R Startet 5.Juni.2020 Del på Facebook Startet 5.Juni.2020 På min Yanmar 4JH2-TE motor (62hk) så er det en stående metall eksosdemper, vannlås. I bunn av eksosdemper er det antagelig 2 skrudde plugger, den ene skrue ser ok ut, mens den andre er bare en "haug" med grønn irr- mulig en zinkplugg ? Dette ligger på babord aktre side av motor så det er vanskelig å komme til selvfølgelig, så det er ikke lett å få gjort noe. Jeg tenkte før jeg evt. begynner å skrape av for mye av dette grønne irret, så kan det være greit å vite hva det er for noe. Noen som kjenner til dette? Jeg har søkt på nett ,men finner ikke ut noe- derfor satser jeg på at Baatplassens medlemmer har noe tips. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Juni.2020 Del på Facebook Svart 5.Juni.2020 Grønn irr kommer fra kobberlegering. Ikke fra sink eller aluminium. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 7.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Det er vel ikke kobberlegering i en eksosdemper? Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 8.Juni.2020 Del på Facebook Svart 8.Juni.2020 Otto R skrev for 6 timer siden: Det er vel ikke kobberlegering i en eksosdemper? Messingplugg. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2020 Hvorfor er det en messingplugg og en vanlig stålplugg? Noen som vet. Er det behov for å bytte denne messingplugg? Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 9.Juni.2020 Del på Facebook Svart 9.Juni.2020 Otto R skrev 2 minutter siden: Hvorfor er det en messingplugg og en vanlig stålplugg? Noen som vet. Jeg vet ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2020 Jeg får ta en stålbørste og gjøre rent , så ser jeg hva som er igjen av plugg. Det kan vel ikke skade- vanskelig å komme til , så jeg ser ikke hva jeg gjør før etterpå. Min "lille" kropp på 195cm får prøve å komme til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.