Deyna Startet 6.Juni.2020 Del på Facebook Startet 6.Juni.2020 Hei alle båtfolk! Er nå i ferd med å anskaffe en ny båt, og mine krav er relativt spesifike. Har bodd i Sverige de siste 25 åra, men har nå kommet fram til at markedet for "min type båt" er mye større i Norge en i Sverige. Så min plan er å kjøpe båt i området Oslofjorden til Kristiansand, og siden ta den sjøveien til sødre vestkysten her i Sverige. Mine krav: Lukket kabin. Dette er et krav, vil kunne bruke båten det meste av året, samt hater kapell! Strak aksel. Vedlikeholdskostnader på drev skremmer! Stor uteplass. Kan delvis kompenseres av stor flybridge. Om fly savnes, er utvendig styreplass et krav. Soveplass for (minst) 4 i adskilte 2 kabiner. Både dobbel og singelmontasje er intressant. Er dog litt urolig for finmanøvrering med enkelmontasje, om hekktruster savnes. Helst marsjfart +20 kn. Helst en robust båt som tåler helårsbruk. Maxpris 1 000 000. Helst under 800', så fins det litt over till fobedringer. Helst nyere enn 2000. Nyere maskin kan kompensere for dette. Initialt var jeg inne på Nordstar/Minor/Targa, men har kommet fram til att jeg må opp i minst 31 (kanske 35) fot for å få tilfredstillende boplass. Da blir de for dyre! Nå har jeg uppdaget en hel del fine Norske merker, som NB, Viknes og Riviera. Fortrinnsvis NB 870, Riviera 925 og Viknes 900. Hva har forumet å si om disse båter? Finns det tillsvarende merker jag har misset? Takknemlig for alle inspill og tips! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 6.Juni.2020 Del på Facebook Svart 6.Juni.2020 Jeg tenker umiddelbart på Saga 315. Robust og solid vestlandsbåt. Du får en 2008-09 modell til rundt 1 mill. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
enslagsgjest Svart 6.Juni.2020 Del på Facebook Svart 6.Juni.2020 Saga er bra, men du kan også se på Hansvik 900, en litt mindre kjent vestlandsbåt. Det ligger en til 670000 på finn, og hvis den er i ok stand påstår jeg at det er et veldig bra kjøp. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Deyna Svart 6.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2020 Takk for svar! Saga 315 er helt klart intressant, spesielt de med utvendig styreposisjon. Er det standard på disse, eller fins det bare på visse? Angående Hansvik 900 var det en nyhet for meg, en penere båt en Saga 315 (etter min mening), men har bare innendörs styreposisjon? Fins den med utvendig eller fly? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 6.Juni.2020 Del på Facebook Svart 6.Juni.2020 Deyna skrev 27 minutter siden: Fins den med utvendig eller fly? Finnes med utvendig styreposisjon. Den billige på finn hadde det tydeligvis ikke. Den har sikkert lite utstyr fra fabrikk. Båten finnes også med fly, og det er også en versjon med større badeplattform (950). Her er en som ble solgt nylig med fly: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=177201283 Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.