elskerseiling Startet 6.Juni.2020 Del på Facebook Startet 6.Juni.2020 Kan noen si meg hvordan man identifiserer utveksling på alpha one drev? Når man ikke har lappen på motor som viser de ulike serienummerene. Er det kun nedre girhus som er ulike med forskjellig utveksling eller er det også forskjell på øvre girhus/ drivknute? Sitér dette innlegget Link to post
Helge77 Svart 6.Juni.2020 Del på Facebook Svart 6.Juni.2020 Serie nummeret står trykt inn i godset på øvre del av drevet skal du kunne identifisere utvekslingen som du har Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 6.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2020 Vet du hvor det står trykt inn? Er det ulike både øvre og nedre del avhengig av utveksling? Sitér dette innlegget Link to post
Helge77 Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Jeg vet ikke om utveksling er oppe eller nede det må noen som har greie på dette svare på men serie nummer finner du over feste bolter på drevet. Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2020 Må det være en match mellom øvre og nedre girhus? Sitter utveksling i begge? Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 10.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 (redigert) 2:1 er samme som 1,62:1? Stemmer det? Jeg klarer ikke helt å forstå det https://www.finn.no/181373681 Redigert 10.Juni.2020 av elskerseiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Maarud Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 (redigert) Edit: Gear ratio er gjerne stemplet inn på motsatt side på drevet Utvekslingen er i upper delen av drevet. Lik i nedre. Redigert 10.Juni.2020 av Maarud (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 10.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 Men serienummer står vel ikke der? Jeg ser av delekatalogen at øvre girhus har samme giring på 2:1 Og 1,62:1. Er det nedre girhus som avgjør utvekslingen her da? Sitér dette innlegget Link to post
Maarud Svart 10.Juni.2020 Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 Lol jeg så på bildet over.. :) beklager. Men nedre girhus er likt. Utvekslingen skal være i øvre.. Selv er jeg ingen ekspert så jeg kan ta feil Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 10.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2020 Drivaksel på nedre girhus er samme for 1,47 og 1,62 ref delekatalog. For de øvrige utvekslinger er det annet delenummer på drivaksel i girhus. Så da skulle man tro at det også er ulik nedre del. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.