Jump to content

Suzuki df 140 "Check engine" lampe begynner å blinke på 2500 rpm

Leif Åge

Recommended Posts

Jeg har en suzuki df 140 2002 mod. Alt virker fint og motoren oppfører seg  bra. Men når jeg kommer opp i ca 2500 rpm begynner "Check engine" lampe å blinke. Når jeg reduserer turtallet til 1000 rpm slutter blinkingen. Noen som har vert borti dette før? Hadde tenkt til å få verksted til å se på dette men kapasiteten til verkstedene i område er sprengt og jeg får ikke time før om 2-3 mnd, så hadde satt veldig pris på om noen kunne dele noen erfaringer med meg

Det første du bør gjøre er å finne mønsteret som Check Engine lampa genererer. Det er typisk 1-5 blink, så et lite opphold før andre sekvens  på1-5 blink. Det er 2 sekvenser som blir loopet. Da finner man ut hvilken feil motoren sitt diagnostikk system har registrert. Post det her og jeg kan fortelle deg hvilken feil som er registrert.

• 2 uker senere...
Ibiza24 skrev On 6.6.2020 at 22.42:

Det første du bør gjøre er å finne mønsteret som Check Engine lampa genererer. Det er typisk 1-5 blink, så et lite opphold før andre sekvens  på1-5 blink. Det er 2 sekvenser som blir loopet. Da finner man ut hvilken feil motoren sitt diagnostikk system har registrert. Post det her og jeg kan fortelle deg hvilken feil som er registrert.

Det blinker 2-4, ut i fra instruksjonsboka fra motoren er det CMP sensor(Camshaft Position Sensor)som det feiler på. Noen erfaringer med det? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...