Leif Åge Startet 6.Juni.2020 Del på Facebook Startet 6.Juni.2020 Jeg har en suzuki df 140 2002 mod. Alt virker fint og motoren oppfører seg bra. Men når jeg kommer opp i ca 2500 rpm begynner "Check engine" lampe å blinke. Når jeg reduserer turtallet til 1000 rpm slutter blinkingen. Noen som har vert borti dette før? Hadde tenkt til å få verksted til å se på dette men kapasiteten til verkstedene i område er sprengt og jeg får ikke time før om 2-3 mnd, så hadde satt veldig pris på om noen kunne dele noen erfaringer med meg Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza24 Svart 6.Juni.2020 Del på Facebook Svart 6.Juni.2020 Det første du bør gjøre er å finne mønsteret som Check Engine lampa genererer. Det er typisk 1-5 blink, så et lite opphold før andre sekvens på1-5 blink. Det er 2 sekvenser som blir loopet. Da finner man ut hvilken feil motoren sitt diagnostikk system har registrert. Post det her og jeg kan fortelle deg hvilken feil som er registrert. Sitér dette innlegget Link to post
Leif Åge Svart 21.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2020 Ibiza24 skrev On 6.6.2020 at 22.42: Det første du bør gjøre er å finne mønsteret som Check Engine lampa genererer. Det er typisk 1-5 blink, så et lite opphold før andre sekvens på1-5 blink. Det er 2 sekvenser som blir loopet. Da finner man ut hvilken feil motoren sitt diagnostikk system har registrert. Post det her og jeg kan fortelle deg hvilken feil som er registrert. Det blinker 2-4, ut i fra instruksjonsboka fra motoren er det CMP sensor(Camshaft Position Sensor)som det feiler på. Noen erfaringer med det? Sitér dette innlegget Link to post
Solvik1n Svart 22.Juni.2020 Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 (redigert) Om det er feilkoden du får så er den sikkert gåen og du trenger da en ny. Se her i workshopmanualen hvordan du bytter den Workshopmanual DF90,115,140 Søk etter CMP sensor i PDFen Redigert 22.Juni.2020 av Solvik1n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.