.Olsen Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Har brukt Opencpn på androide telefon og brett uten problemer. På telefonen bruker jeg det kun som AIS alarm, og også "du seiler rett mot land/grunn" alarm vha Opencpn. På nettbrett, androide, bruker jeg det til navigasjon. Har AIS via wifi i båten. Litt klønete å få overført cm93, er det ikke det den heter, kartfila for hele verden. Men fikk lastet ned fra en skytjeneste hjemme på wifi. Om jeg husker riktig så har jeg ikke installert de norske kartene på androide, har det på PCen. Er ikke veldig komfortabel med plugin og det greiene for å laste ned betalingskartene.... Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Ang w10, som jeg nevnte tidligere så googlet jeg og gjorde "noe" for å hindre oppdateringer og noe andre greier som så å si "frøys" installasjonen i tid. Ulempen er at den ikke egner seg noe særlig til å gå på nett med lengre da det blir et evig mas om oppdateringer av det ene og det andre... Men både GPS pøkk, AIS osv fungerer stabilt. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 (redigert) Hei Lastet ned BETA 5..1. 529 på en maskin, den fant ikke Gpsgate på den heller. men fant GPS på com 5. Banket inn COM3 manuelt og samme med 4 og 6 og da virker det hver for seg. Den andre maskin med OpenCpn 5.0 virket ikke la den inn på ny og da virker Gpsgate hvis en banker inn COM3 manuelt Redigert 11.Juni.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.