Jump to content

skitten båt

Boknabu

Recommended Posts

Avhengig av hva det er:

Zalo

Jif 

Salmiakk (husk godt avtrekk)

Hugos 

Autosol rubbing (den for metall fungerer godt)

Rubbing

Saltsyre (bruk verneutstyr)

Vil du ta bilder av det? Lettere å vurdere hva jeg ville gjort selv da. 🙂

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Er det mest nederst i tanken, eller øverst?

Er det totakter eller firetakter påhengsmotor?

Er det kun i tankrommet, eller i alle sturom?

Hvis det er mest nederst i tankrommet så tipper jeg det er en blanding av vanlig skitt og totaktsolje/ bensin som kommer av litt søl her og der, kombinert gjerne med litt regnvann som har spredt det i rommet. En god avfetting som får lov til å virke i 15 minutters tid, kombinert med god nedvask etterpå av fettoppløslig såpe - så tipper jeg det blir rent. 

Hadde slik type skitt (totaktsolje/ bensin/ vanlig skit) i nederst fiskebåtens tankrom, og vasket med sterk konsentrasjon av Washking bilshampoo (som for øvrig er topp på bilen også) , og det ble hvitt igjen gitt. 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Jeg satte en børste på drillen og brukte Jif, fungerte meget bra også på ruglefeltene/antisklifeltene på båten. Ellers er oppvaskpulver noe av det mest effektive jeg har brukt, men la det stå uktig/vann og godgjøre seg en god stund, gjerne over natten.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...