Boknabu Startet 7.Juni.2020 Del på Facebook Startet 7.Juni.2020 hei har anskaffet en åpen plastbåt som ikke er blitt stelt med på mange år under benkeluker er den helt svart av skit som sitter dønn fast noen som har tips om vaskemidler til skitten båt? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Jif skurekrem? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Avhengig av hva det er: Zalo Jif Salmiakk (husk godt avtrekk) Hugos Autosol rubbing (den for metall fungerer godt) Rubbing Saltsyre (bruk verneutstyr) Vil du ta bilder av det? Lettere å vurdere hva jeg ville gjort selv da. 🙂 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Boknabu Svart 7.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 det er slik svart sotaktig skitt når jeg åpner luken bak der hvor tanken ligger kan ta bilder av det ja så blir det lettere og se hva jeg mener Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Er det mest nederst i tanken, eller øverst? Er det totakter eller firetakter påhengsmotor? Er det kun i tankrommet, eller i alle sturom? Hvis det er mest nederst i tankrommet så tipper jeg det er en blanding av vanlig skitt og totaktsolje/ bensin som kommer av litt søl her og der, kombinert gjerne med litt regnvann som har spredt det i rommet. En god avfetting som får lov til å virke i 15 minutters tid, kombinert med god nedvask etterpå av fettoppløslig såpe - så tipper jeg det blir rent. Hadde slik type skitt (totaktsolje/ bensin/ vanlig skit) i nederst fiskebåtens tankrom, og vasket med sterk konsentrasjon av Washking bilshampoo (som for øvrig er topp på bilen også) , og det ble hvitt igjen gitt. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Sjøbliss Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Du bør skifte tittel slik at ikke tråden blir stengt. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Guest Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Høytrykkspyler med roterende dyse, her brukte jeg 2minutter på antiskli'n på en båt som har stått ute i 5-6-7år Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Jula har et stoff som virker supert. https://www.jula.no/catalog/fritid/bat/batpleie/rengjoring/batvaskemiddel-550148/ Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Jeg satte en børste på drillen og brukte Jif, fungerte meget bra også på ruglefeltene/antisklifeltene på båten. Ellers er oppvaskpulver noe av det mest effektive jeg har brukt, men la det stå uktig/vann og godgjøre seg en god stund, gjerne over natten. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Boknabu Svart 14.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2020 takker for god hjelp og svar fra dere det ble bilshampo og høytrykkspyling, resultat ble kjempebra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.