Jump to content

Mercury 2,5hk stoppet, bensin renner ut av en slange under motoren

Kjellg

Recommended Posts

Har en 2 år gammel Mercury 2,5HK som plutselig stoppet og bensin kom rennende ut gjennom en slange under motoren. Antar at det er overløp fra forgasseren. Levere den nå på verkstedet for garanti blir vel en tålmodighetsprøve for de har helt sikkert mye å gjøre akkurat nå. Motoren er gått maks 5 timer totalt. Har også vært nøye på å la den gå til den selv stopper om høsten, men tenker allikevel avleiringer av bensin. Hva mener dere, bare å levere den inn eller skal jeg prøve å demontere forgasseren selv? 

Da er tingene på stell igjen. Hadde ute forgasseren og bare bevegde litt på flotøren og kjente med lett blåsing med munnen at den lukket. Da startet den og gikk igjen som om ingenting hadde skjedd. Men når jeg begynte å prate om det borte i marinaen så er det visst mange som har lignende problemer etter å ha brukt vanlig 95 oktan. Flere som mente at dysene er så små at det ikke skal mye til før det blir problemer. Heretter blir jeg kun å benytte akrylat bensin. Motoren bruker så lite at det går ikke mange liter i sesongen. Stengte kranen til bensin og den gikk 5 minutter på tomgamg før den stoppet. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...