Kjellg Startet 7.Juni.2020 Del på Facebook Startet 7.Juni.2020 Har en 2 år gammel Mercury 2,5HK som plutselig stoppet og bensin kom rennende ut gjennom en slange under motoren. Antar at det er overløp fra forgasseren. Levere den nå på verkstedet for garanti blir vel en tålmodighetsprøve for de har helt sikkert mye å gjøre akkurat nå. Motoren er gått maks 5 timer totalt. Har også vært nøye på å la den gå til den selv stopper om høsten, men tenker allikevel avleiringer av bensin. Hva mener dere, bare å levere den inn eller skal jeg prøve å demontere forgasseren selv? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Er vel nåla i flotørkammer som ikke stenger. Tar ca 5 minutter å rense......om en har skrudd litt forgasser før.... Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Kjellg Svart 7.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Knude skrev 2 minutter siden: Er vel nåla i flotørkammer som ikke stenger. Tar ca 5 minutter å rense......om en har skrudd litt forgasser før.... Ja, er akkurat det samme som jeg tenker selv også. Tenker jeg skrur av forgasseren i morgen og prøver å rengjøre ventilen. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Jeg ville prøvd å sette et skrujern på flotørkammer først, og gi det noen forsiktige kakk med en hammer. Ofte har bare flotøren hengt seg opp... Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 8.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2020 Skrotnisse skrev for 11 timer siden: Jeg ville prøvd å sette et skrujern på flotørkammer først, og gi det noen forsiktige kakk med en hammer. Ofte har bare flotøren hengt seg opp... Aha, det skal jeg prøve. Takk skal du ha. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 8.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2020 Da er tingene på stell igjen. Hadde ute forgasseren og bare bevegde litt på flotøren og kjente med lett blåsing med munnen at den lukket. Da startet den og gikk igjen som om ingenting hadde skjedd. Men når jeg begynte å prate om det borte i marinaen så er det visst mange som har lignende problemer etter å ha brukt vanlig 95 oktan. Flere som mente at dysene er så små at det ikke skal mye til før det blir problemer. Heretter blir jeg kun å benytte akrylat bensin. Motoren bruker så lite at det går ikke mange liter i sesongen. Stengte kranen til bensin og den gikk 5 minutter på tomgamg før den stoppet. Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 8.Juni.2020 Del på Facebook Svart 8.Juni.2020 Bruk 98 oktan. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 8.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2020 paxo skrev 5 minutter siden: Bruk 98 oktan. Er den «renere» en 95 oktan? Tror vi skal ha en stasjon her i Tromsø som enda har 98 på tankene. Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 8.Juni.2020 Del på Facebook Svart 8.Juni.2020 Den er etanolfri. I tillegg skal den rense bedre. Skrevet mye om det her på Båtplassen. Senest for noen få dager siden. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 8.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2020 paxo skrev for 1 time siden: Den er etanolfri. I tillegg skal den rense bedre. Skrevet mye om det her på Båtplassen. Senest for noen få dager siden. Takker, da skal jeg se om jeg finner den tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.