Jump to content

Draco 701 Kad 300 som sporadisk går i R

Ulrikhj

Recommended Posts

Hei, 

Jeg har en Draco Oceancraft 701 fra 97 med VP KAD 300 og trolig DP-d1 drev. Motor og drev ble overhalt i 2015 og båten har ikke gått mange timene der etter, men etter sjøsettingen i mai har det oppstått er problem med giret. 

Båten går alltid i fremover gir, men bakover vil den ikke alltid være med på. Når den settes i R kan den noen ganger gå i gir umiddelbart, mens andre ganger går den i gir når motor får opp turtall eller så går den ikke i gir. Dersom den ikke går i gir bakover kan jeg sette den nøytral, så til fremover, N og da vil den alltid gå i gir bakover. Jeg er en båteier med 10 tommeltotter og båten er i opplag og drevet blir tatt av hver eneste høst av profesjonelle mekanikere. 

Vi har aldri opplevd denne feilen tidligere og dette skjedde allerde på 2. turen etter sjøsetting. 

Redigert av Ulrikhj (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...