henboe Startet 5.Oktober.2005 Del på Facebook Startet 5.Oktober.2005 Har idag faria instrumenter, men bytter motor nå, og alle de intrumentene som følger med er vdo (volvo). Hadde ikke tenkt til å bytte tankmåler og rorindikator, men etter å ha demontert de idag, så de litt skralle ut på baksiden. Men selve måleren i dieseltanken er fra i fjor (faria), og kan jeg montere vdo på denne måleren?? er det noen her som har prøvd den kombinasjonen? ingen synsing takk.... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 6.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2005 VDO,Wema og Volvo instrument kan du ihvertfall "blande" som du ønsker. Faria vet jeg ikke noe om,men du kan jo høre med Faria importøren. Sitér dette innlegget Link to post
Martin_ Svart 8.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2005 Faria og VDO passer ikke sammen. Jeg prøvde å benytte Faria instrumenter på VDO givere (temp og oljetrykk), og dette fungerte dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
Martin_ Svart 8.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2005 Faria og VDO passer ikke sammen. Jeg prøvde å benytte Faria instrumenter på VDO givere (temp og oljetrykk), og dette fungerte dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 8.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2005 Det artige er at idag, når jeg fikk fjernet motoren, så så jeg at giveren til rorindikatoren er VDO, og instrumentet er faria... så den deler er jo grei, da er det bare tankmåleren igjen, så er jeg imål.... Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 18.August.2008 Del på Facebook Svart 18.August.2008 Vi har en gammel Scand Baltic hvor komplett Faria instrumentering er innkjøpt og montert av forrige eier for få år siden. Men nå har vi kjøpt en Yanmar 6LP motor, hvor vi har fått med tilhørende Yamnar-panel. For å få det pent ender vi med å flytte innmaten fra dette til en ny Scand Baltic plate. Der er det visst innsenkede instrumenter, og jeg tror ikke de gamle tankmålerne passer helt inn. Normalt brukes visst VDO instrumenter i dette tilfellet. Derfor er jeg nysgjerrig på om du fikk det til med dine tankmålere (diesel og vann, har Faria givere) Mvh Arne Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 18.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2008 Det gikk helt fint :) Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 19.August.2008 Del på Facebook Svart 19.August.2008 Flott ! Takker og bukker. Mvh Arne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.