sissel anita Startet 9.Juni.2020 Del på Facebook Startet 9.Juni.2020 (redigert) Hei Har en lekkasje på pluggen nederst på pumpen. Legger ved bilder som viser pluggen. Har skiftet kobberring på lufteskruen og O-ring og de tre skivene. Kjøpte et helt rep sett. Er det noen som kan gi meg et råd om hvordan jeg skal få det tett. ( har også fått tatt en liten videosnut der det kommer frem at det drypper fra pluggen) Tusen takk for svar. Sissel Anita Redigert 9.Juni.2020 av sissel anita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 9.Juni.2020 Del på Facebook Svart 9.Juni.2020 Dette er tenningsforstilleren, justerer graden av fortenning ut fra turtall. Justeres med de skivene så de må ikke byttes ut. De har ikke med tetting å gjøre, det er o-ringen som tetter, sjekk at den ligger korrekt og at anleggsflatene ikke er skadet. Video'en kom ikke med. Du finner "alt" om CAV her: Sitér dette innlegget Link to post
sissel anita Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2020 Hei Ingar Tusen takk for svar.. Tok ut og satte inn igjen pluggen tre ganger i går kveld. Renset og byttet O ring men det drypper fortsatt? Videoen fikk jeg ikke til å laste opp. Legger ved et bilde av pumpen. Obs det er ikke mine lekkasjer som er inntegnet der. Pluggen er den nederste på pumpen som lekker på min pumpe. Mvh Sissel Anita Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Juni.2020 Del på Facebook Svart 9.Juni.2020 Er du sikker på at det ikke lekker et annet sted men at dråpene kommer ved pluggen? Diesel kryper godt og lekkasjen er ikke alltid der man tror... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ingar Svart 9.Juni.2020 Del på Facebook Svart 9.Juni.2020 Det er oring 115 som lekker? Normale lekkasjepunkt på denne pumpen er gjennomføringene for gass og stopp-hendel. Samt pakningen mellom pumpen og det store rektangulære huset de sitter i. Tegningen er denne: https://baatplassen.no/i/applications/core/interface/file/attachment.php?id=1523 Sitér dette innlegget Link to post
Lkollen Svart 21.Juni.2020 Del på Facebook Svart 21.Juni.2020 Hei Har samme problem på min diesel injection pumpe, lekker/drypper ut aksling til gasspådrag, trulig o-ring merket 115 (i innlegg over) som lekker. Er det mulig å bytte O-ringen uten å demontere pumpe fra motor? helsing Lkollen eier av Saga 7000 med perkins 4.108 motor i Sitér dette innlegget Link to post
Nobraconsult Svart 9.Juli.2020 Del på Facebook Svart 9.Juli.2020 O-ringer på gass/stopp kan skiftes uten å demontere pumpa. Må da vært veldig forsiktig så det ikke faller noe deler/rusk etc. ned i pumpa når topplokket åpnes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.