Lars H. Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 En diode på hever av de røde plussledningene. Men moderne kvalitetspaneler har dette innebygget. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Familiesnekke Svart 11.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Lars H. skrev 16 minutter siden: En diode på hever av de røde plussledningene. Men moderne kvalitetspaneler har dette innebygget. Jeg sendte en e-post til Farco, og fikk rask tilbakemelding om at; Ja, dioder er innebygget i disse panelene. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Ja, da glemmer du ekstra diode ved parallellkobling. Alltid god hjelp hos Farco. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Familiesnekke Svart 11.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Da får jeg altså 4x 6mm2 kabler som skal kobles sammen; både på «minus» og på «pluss». Hvilken metode skal jeg bruke for å få dette til å bli en sikker og god kobling? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Det er jo litt avhengig om sammenkoblingen er "innendørs" eller "utendørs" og om den skal være permanent eller ikke. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Familiesnekke Svart 11.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 (redigert) Lars H. skrev 4 minutter siden: Det er jo litt avhengig om sammenkoblingen er "innendørs" eller "utendørs" og om den skal være permanent eller ikke. Denne koblingen skal være permanent, og skal stå «tørt» i et lite rom, godt ventilert mot friskluft. Har du en god metode å anbefale? Redigert 11.Juni.2020 av Familiesnekke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 jeg tror jeg ville gått for en koblingsskinne/terminalblokk (maritim.no ?) med skrutilkobling og kabelsko på kablene ved så grove dimensjoner. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Jepp. Jeg har en gjeng slike om bord i Hulda. Helt uproblematisk. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Familiesnekke skrev for 13 timer siden: Takk for mange gode tips, @TrikkerN Lønning:) Elektroimportøren selger denne; er dette egnet kabel til formålet; altså fast installasjon i båt? https://www.elektroimportoren.no/pureax-3g2-5-h07bq-f/1007890/Product.html?Event=searchlist Fin den ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.