potetkjeller Startet 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2020 Skal på tur i 5-7 dagar i sommar og lurer på ka folk bruker til dusj? Har ein Saga 25, men er ikkje dusj eller varme vatn i båten. Nåken som har nåken gode tips til alternativ dusj? Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 (redigert) Vi brukte en slik: Campingdusj Ellers er jo sjøbad og saltvannssåpe det åpenbare alternativet... Redigert 9.Juni.2020 av Rolf (see edit history) Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Kjellg Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Bruker en slik en. Fungerer som bare det og går mange dusj på en opplading. Stikker den bare ned i en bøtte. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Campingdusj anbefales. Brukte denne i mange år på Enessnekka. Ble raskt varmet opp av sola. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Jeg har en sånn femliters pumpekanne med dusjhåndtak. Selges på båtbutikker. En til halvannen liter varmtvann, fyll opp med kaldt, pump og dusj. En kanne holder faktisk til en hel dusj! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
enslagsgjest Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 https://www.watski.no/-11eOO Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Roger jo Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 index skrev 3 minutter siden: En til halvannen liter varmtvann, fyll opp med kaldt, pump og dusj. En kanne holder faktisk til en hel dusj! Enig har en 5 l kanne med dusjhode og 5mm slange til bunn for å få luft inn Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Ok. Min pumper du opp trykk på. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Min er bare fritt fall, Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
zooper Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Jeg prioriterer å dusje i Marinaer selv om det er dusj ombord, kanskje av gammel vane hvor strøm og vann må konserveres. Bruker dusjen sjelden og synes det går fint med sjøbad et par-tre døgn også. Våtservietter kan til nød brukes for en kattevask. Jeg har en slik campingdusj som jeg kjøpte til en snekke for mange år siden og som ikke hadde dusj. Den ble aldri brukt. Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Er ikke stort sett alle sanitæranlegg i gjestehavner stengt nå da? Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Godt poeng. Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Ligger sjelden i gjestehavn med landstrøm. Dvs. Varmtvannet spares det på. Bader i sjøen. Såpe inn skrotten å ut i vannet igjen. Lurer luren ut under vann for en liten vask. Luren blir rein nok den og. Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 På tur prøver jeg å få til en vask annenhver uke, enten jeg trenger det eller ei. Får være måte på hygiene. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Euklid skrev for 10 timer siden: På tur prøver jeg å få til en vask annenhver uke, enten jeg trenger det eller ei. Får være måte på hygiene. Mye alene i båten? Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Om det er kaldt i sjøen såper jeg før jeg hopper så det blir for mye mas å trekke seg. Er temperaturen ok er morgenbad standard. Forutsetter uthavn eller svai, IKKE i gjestehavn Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Ekte båtfolk lukter ille. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.