Jump to content

PÅ jakt etter Hampetau


Jamo

Recommended Posts

God morgen Jamo,

 

Jeg vet ikke helt hva du jakter på; er det til ren dekorasjon - eller er du også avhengig av styrken i tauet? Dessuten; hvilken lengde er det du trenger?

 

Grunnen for mine motspørsmål er at jeg kanskje har noe liggende. En annen mulighet er Engøyholmen, der har også vært en del gammelt tauverk, men det er tildels "drivgarnskabler" som da ikke er hamp - men til gjengjeld er minst 2" i diameter :wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Han skal henges høyt og fritt forstår jeg    -    og jeg kan sikkert bidra med et passende tau til et så godt formål  :wink:  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

- og du hører stadig på radio-andakten .... :yesnod:

Du må nok ofre mer enn et hampetau for å kunne vandre gjennom perleporten etter dine maritime irettesettelser av presteskapet :lol:

Link to post
Share on other sites

- og du hører stadig på radio-andakten ....  :yesnod:

Du må nok ofre mer enn et hampetau for å kunne vandre gjennom perleporten etter dine maritime irettesettelser av presteskapet  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, kanskje det?

 

Til orientering så ble det også langt mer enn ett tau. Jamo var nemlig med meg i sjøhuset nå ikveld, og fikk med seg et godt utvalg av hauggamle tauender av forskjellig slag. Det ble så meget at jeg måtte hjelpe ham å bære.

 

Så nå kommer ikke bare Judas til å bli hengt - han kommer også til å bli både bastet og bundet før han havner i galgen :wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Tja, kanskje det?

 

Til orientering så ble det også langt mer enn ett tau. Jamo var nemlig med meg i sjøhuset nå ikveld, og fikk med seg et godt utvalg av hauggamle tauender av forskjellig slag. Det ble så meget at jeg måtte hjelpe ham å bære.

 

<{POST_SNAPBACK}>

Det e dessverre en mani eg har, kan man først få noe gratis, så ta godt i. :wink: Å det bærer låven min preg av. :smiley:

Det e vel første gangen baatplassen har hjulpet til med å henge noen… :eek:

Link to post
Share on other sites

Det e dessverre en mani eg har, kan man først få noe gratis, så ta godt i. :wink:  Å det bærer låven min preg av. :smiley:

Hei Jamo,

det er mulighet for at vi to hører til i samme "menigheten". Du fikk jo et glimt av hvordan sjøhuset mitt ser ut innvendig - alle de "kjekt å ha sakene" som min kjære kone i ren misforståelse karakteriserer som rot og rape.......

 

Lykke til med hengingen - og trenger du mer tau er det bare å komme tilbake!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

nr 4 henger seg på....  måtte dessverre selge en 2-hjulstraktor fra 1955 i sommer for å få lukket døra.

Oh, shit . . . .

 

Kunne du ikke ha hengt den oppunder taket for å ta vare på den?

 

Jeg tenker bare på meg selv: sist helg tok jeg inn 6 småbåter for sesongen - 5 av dem henger nå oppunder taket, for å få plass til å gå over gulvet i sjøhuset :wink::wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Det største problemet me har nå, er at han med et uhell henger seg. Leter nå etter en sikkring som ikke synes, men som hindrer henging.

Kunne det være en ide å alliere seg med noen som driver klatring? De har kjekke seler som Judas kunne ha under tøyet - og feste f.eks med en karabinkrok i "hengetauet".

 

Bare som en tanke . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Dette høres risikabelt ut!!!!

 

Rollen som Judas krever jaggumeg mannsmot, tenk å stille nakken disponibel for ett kulturelt formål på denne måten!!!?? Ikke bør han ha særlig høydeskrekk heller!!

 

Faren for at knuten kan låse seg er jo overhengende, får håpe at rolleinnehaveren er klar over den risiko han utsettes for, går utfra at rolletildelingen er gjort ved omtanke slik at disippelen som innehar rollen ikke utgjør det største tapet HVIS noe går gæli???????? :wink:

 

Kunne vært artig å høre hva det siste måltidet besto av!!!

 

 

 

Lykke til med hengingen!!!!

 

ALT for finkulturen! :flag:

 

(F.ø slutter jeg meg til Poseidons, ide om bruk av seletøy)

Redigert av rogeri (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...