Jamo Startet 6.Oktober.2005 Del på Facebook Startet 6.Oktober.2005 Noen som vet hvor en får tak i hampetau, eller tau som ser gammelt ut i Stavanger distriktet. Ca 20-25mm Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 6.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2005 God morgen Jamo, Jeg vet ikke helt hva du jakter på; er det til ren dekorasjon - eller er du også avhengig av styrken i tauet? Dessuten; hvilken lengde er det du trenger? Grunnen for mine motspørsmål er at jeg kanskje har noe liggende. En annen mulighet er Engøyholmen, der har også vært en del gammelt tauverk, men det er tildels "drivgarnskabler" som da ikke er hamp - men til gjengjeld er minst 2" i diameter Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Jamo Svart 6.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2005 Dette e vel litt OT men me skal sette opp en musikal (Jesus Christ Superstar på Sola Kulturhus) og trenger et tau for å henge Judas ca 12-14 meter Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 6.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2005 Nå er nok det i meste laget for akkurat dette behov, men på finn.no i går ble det lagt ut en svær kveil med hampetøy til salgs. Et tips til andre som eventuelt er på jakt etter dette.... Sitér dette innlegget Link to post
Troll 20 Svart 6.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2005 Hei Mener Helge Myhre på Skagenkaien har hampetau i sitt sortement... Sitér dette innlegget Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
Nils Svart 6.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2005 Har du prøvd Dahle John Skipshandel? Dei held til i Tananger. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 6.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2005 .....trenger et tau for å henge Judas ca 12-14 meter.... Han skal henges høyt og fritt forstår jeg - og jeg kan sikkert bidra med et passende tau til et så godt formål Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Jamo Svart 6.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2005 Han skal henges høyt og fritt forstår jeg - og jeg kan sikkert bidra med et passende tau til et så godt formål <{POST_SNAPBACK}> Takker for tilbudet, har sendt deg en IM Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 6.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2005 Du får kjøpt hampetau her Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
eXpence Svart 6.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2005 Sjekk denne annonsen på finn.no. Rett nok ikke på Vestlandet, men.... Sitér dette innlegget Link to post
kapptein Svart 6.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2005 Han skal henges høyt og fritt forstår jeg - og jeg kan sikkert bidra med et passende tau til et så godt formål <{POST_SNAPBACK}> - og du hører stadig på radio-andakten .... Du må nok ofre mer enn et hampetau for å kunne vandre gjennom perleporten etter dine maritime irettesettelser av presteskapet Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
Poseidon Svart 6.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2005 - og du hører stadig på radio-andakten .... Du må nok ofre mer enn et hampetau for å kunne vandre gjennom perleporten etter dine maritime irettesettelser av presteskapet <{POST_SNAPBACK}> Tja, kanskje det? Til orientering så ble det også langt mer enn ett tau. Jamo var nemlig med meg i sjøhuset nå ikveld, og fikk med seg et godt utvalg av hauggamle tauender av forskjellig slag. Det ble så meget at jeg måtte hjelpe ham å bære. Så nå kommer ikke bare Judas til å bli hengt - han kommer også til å bli både bastet og bundet før han havner i galgen Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Jamo Svart 6.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2005 Tja, kanskje det? Til orientering så ble det også langt mer enn ett tau. Jamo var nemlig med meg i sjøhuset nå ikveld, og fikk med seg et godt utvalg av hauggamle tauender av forskjellig slag. Det ble så meget at jeg måtte hjelpe ham å bære. <{POST_SNAPBACK}> Det e dessverre en mani eg har, kan man først få noe gratis, så ta godt i. Å det bærer låven min preg av. Det e vel første gangen baatplassen har hjulpet til med å henge noen… Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 6.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2005 Det e dessverre en mani eg har, kan man først få noe gratis, så ta godt i. Å det bærer låven min preg av. Hei Jamo, det er mulighet for at vi to hører til i samme "menigheten". Du fikk jo et glimt av hvordan sjøhuset mitt ser ut innvendig - alle de "kjekt å ha sakene" som min kjære kone i ren misforståelse karakteriserer som rot og rape....... Lykke til med hengingen - og trenger du mer tau er det bare å komme tilbake! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Nils Svart 7.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2005 Så nå kommer ikke bare Judas til å bli hengt - han kommer også til å bli både bastet og bundet før han havner i galgen <{POST_SNAPBACK}> Til informasjon- Judas hengde seg sjølv, i alle fall i orignalversjonen... Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 7.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2005 Det e dessverre en mani eg har, kan man først få noe gratis, så ta godt i. Å det bærer låven min preg av. Det e vel første gangen baatplassen har hjulpet til med å henge noen… <{POST_SNAPBACK}> Nåja fruen har da i alle fall truet med det, etter noen transaksjoner her på baatplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 7.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2005 Nåja fruen har da i alle fall truet med det, etter noen transaksjoner her på baatplassen. <{POST_SNAPBACK}> Da er vi to Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2005 Nåja fruen har da i alle fall truet med det, etter noen transaksjoner her på baatplassen. <{POST_SNAPBACK}> 3 vel Sitér dette innlegget Link to post
kapptein Svart 7.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2005 3 vel <{POST_SNAPBACK}> nr 4 henger seg på.... måtte dessverre selge en 2-hjulstraktor fra 1955 i sommer for å få lukket døra. Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
Poseidon Svart 7.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2005 nr 4 henger seg på.... måtte dessverre selge en 2-hjulstraktor fra 1955 i sommer for å få lukket døra. Oh, shit . . . . Kunne du ikke ha hengt den oppunder taket for å ta vare på den? Jeg tenker bare på meg selv: sist helg tok jeg inn 6 småbåter for sesongen - 5 av dem henger nå oppunder taket, for å få plass til å gå over gulvet i sjøhuset Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
kapptein Svart 8.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2005 (redigert) Opp under taket henger det hoppski med 6 render og sykler og sparker fra 1940 i hampetau (for ikke å spore helt av...) og på trevet har jeg bl.a. 10 kasser med gamle aviser og blader... - bak låven ligger det 2 kanoer og en båt... Redigert 8.Oktober.2005 av kapptein (see edit history) Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
Jamo Svart 9.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2005 Oh, shit . . . . Kunne du ikke ha hengt den oppunder taket for å ta vare på den? Nå har eg klatra opp i mønet på låven min for å få tak i ei blokk som klarer 35 mm tau. Sikkert ikke våre i bruk på 50 år, men perfekt til henging av Judas Sitér dette innlegget Link to post
Jamo Svart 9.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2005 Hei Nils Nå e kanalplasten din montert, det ser tålig bra ut. Takk skal du ha. Til informasjon- Judas hengde seg sjølv, i alle fall i orignalversjonen... <{POST_SNAPBACK}> Det største problemet me har nå, er at han med et uhell henger seg. Leter nå etter en sikkring som ikke synes, men som hindrer henging. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 9.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2005 Det største problemet me har nå, er at han med et uhell henger seg. Leter nå etter en sikkring som ikke synes, men som hindrer henging. Kunne det være en ide å alliere seg med noen som driver klatring? De har kjekke seler som Judas kunne ha under tøyet - og feste f.eks med en karabinkrok i "hengetauet". Bare som en tanke . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
rogeri Svart 9.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2005 (redigert) Dette høres risikabelt ut!!!! Rollen som Judas krever jaggumeg mannsmot, tenk å stille nakken disponibel for ett kulturelt formål på denne måten!!!?? Ikke bør han ha særlig høydeskrekk heller!! Faren for at knuten kan låse seg er jo overhengende, får håpe at rolleinnehaveren er klar over den risiko han utsettes for, går utfra at rolletildelingen er gjort ved omtanke slik at disippelen som innehar rollen ikke utgjør det største tapet HVIS noe går gæli???????? Kunne vært artig å høre hva det siste måltidet besto av!!! Lykke til med hengingen!!!! ALT for finkulturen! (F.ø slutter jeg meg til Poseidons, ide om bruk av seletøy) Redigert 9.Oktober.2005 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.