Jump to content

Bukkehorn på VP AQ225D går varm på en side, risere er kalde


pero

Recommended Posts

Er bekymret for dette her. Bukkehorn på styrbord side blir varm, nederste del av gummirøret fra riser også. Babord er helt ok.

 

Har i dag satt på manifold som var sjekket for vanngjennomstrømming og riser likeså ettersom jeg trodde det var årsaken, men nei. Etter en tid blir bukkehornet på styrbord side så varmt at det er vanskelig å ta på det. På babord er det ikke noe problem. Bare en fin lunk. Riserne på begge sider er omtrent samme temperatur. Holder hånda på dem begge. Mulig litt varmere på styrbord, men knapt merkbart.

 

Noen som har en teori om hvorfor bukkehornet blir så varmt på den ene siden? 

Link to post
Share on other sites

Eneste jeg ser som logisk svar er at det strømmer ikke nok vann på den siden som blir så varm. Kan det være at det ligger vann i selve manifoil/riser på den siden men strømmer ikke nok igjennom til å kjøle skikkelig?!?!? Usikker

 

Edit: Er slagene inn til manifoiler / risere like lange ifra der de splittes?

Redigert av Maarud (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Maarud skrev 6 minutter siden:

Er slagene inn til manifoiler / risere like lange ifra der de splittes?

Nei, det er kortere slange til styrbord side. Den går rett ned fra varmeveksleren som sitter på samme side.

Det er en litt sķarp vinkel ut og ned, så en liten klem på slangen der er det. Har forsøkt å klemme den rund for å se om det hjelper, men merket ingen endring. Mulig den uansett burde byttes til en slange som er buet.

Link to post
Share on other sites

Byttet slange og la den i ny trase, er omtrent like lange nå. Fortsatt noe varmere på bukkehornet. Snodig.

Har kjørt et par timer og sjekket ofte. Det ser ikke ut til å bli værre med tiden, så jeg lar det være med det foreløpig. Setter på sonder på riserne for å overvåke temperaturen der. Så har jeg en viss kontroll. Takk for tilbakemeldingene.20200614_175635.jpg.163ea1326581196609abc358a16017c8.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...