VP44 Startet 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2020 Har en Volvo penta md 2020. Har oppdaget at det svetter litt Rund dieseldysa. Har prøvd å trekke etter når motoren er varm. Turde ikke ta i for hard ,msn det svetter/ lekker litt. Noe gode tips? Er det vanlig? Noe å bry seg om? Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Jepp, det er noko å bry seg om. Lukt, og at motoren kan bli vanskelegare å starte. Eg bytta nettopp tetningane på min 2030, og monterte med rett nm - tett og tørt. Sitér dette innlegget Link to post
VP44 Svart 11.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Var det vanskelig å bytte? Er bare på sylinder. Bør man bytte på alle? Sitér dette innlegget Link to post
VP44 Svart 11.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Hvilken deler trenger man for å få det tett? Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Nei, ingen problem. Bør skifte på alle når du gjer det. Det som er viktig er å passe på røret som går mellom dysene. Dette røret toler ikkje belastning sidelengs noko særleg. Sitér dette innlegget Link to post
VP44 Svart 11.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Skifte du bare kobber hylsen bruket du orginalt vp eller kan man benytte noe annet? Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Brukte orginal. Sitér dette innlegget Link to post
VP44 Svart 11.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Var det kun kobber ringen ned mot sylindere du byttet? Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 12.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2020 Jepp? Sitér dette innlegget Link to post
VP44 Svart 12.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2020 Takk for svar. Skal få med en motorkyndig kamerat i morgen. Men det ser ut som det lekker fra koblingen ved retur røret. Kjørte du lenge med lekkasjen? Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 13.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2020 Kjøpte ein brukt motor. Fiksa det etter kort tid. Blir fort litt lukt av slike smålekkasjer. Greitt å bli kvitt det så raske som råd. Sitér dette innlegget Link to post
VP44 Svart 14.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2020 Hei. Har nå fått tettet lekkasjen. Kom av at noen før meg hadde klart å sette skiven med hull i over retur røret og ikke under. Men nå svetter litt, synes kun når man bruker avis papir som er brettet fra den øverste skruen som går inn på dysen. Har prøvd å skru til. Noen tips? Eller kan det bli bedre nå motoren blir varm og avkjølt igjen. Vet ikke om jeg skal bry meg mere om det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.