MAZ Startet 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2020 Hei alle sammen. Kan dere sjekke om arbeid er utført korrekt. Rød pillen viser ledning som kommer fra påfyllingsstuss, blå pillen viser minus fra nivåmåler som er koblet til batteriet. takk for svar/tilbakemelding? Sitér dette innlegget Link to post
MAZ Svart 13.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2020 Ingen som kan hjelpe?? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 13.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2020 Jeg vet ikke hvordan det skal være. Men antar at påfyllingsstuss og tank skal ha samme spenning. Altså null nivåforskjell for å ikke kunne få gnist. Da ville jeg bare målt om det er null ohm (motstand) mellom påfyllingsstuss og tank, samt mellom tank og minus på batteri. Hvis det er det så er jord i orden, og ennå mer viktig at det er null potensiale for gnist pga ingen nivåforskjell mellom de ulike delene. Det er vanskelig å få oversikt på koplingen ut fra bildet. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Knude Svart 14.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2020 Jo ut i fra det jeg husker i fra den gang vi satte bensinmotor i Polar 820 ( jobbet der for en halv mannsalder siden) så er dette riktig. Ser at du også har kabel inn på Vema måleren. Den var egentlig ikke nødvendig da måler for system minus men ha det sånn du. Den gang lå forskriften om gnist sikring for bensininnstalasjon i en forskrift i Nordisk båtstandard. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Hulda Svart 14.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2020 Virker å være i hht. forskriftene den der: Leder fra påfylling til tank til batteri minus. Et av poengene er at jordingen skal tilbake til moder jord. Så videre kobling går fra bat. minus via motor og til sjø. Det er kretsen. Sitér dette innlegget Link to post
MAZ Svart 15.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2020 Da kan jeg sove rolig? takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.