Lauken Startet 12.Juni.2020 Del på Facebook Startet 12.Juni.2020 (redigert) Hei, har kjøpt oss ei skilsø 23 plastsnekke med tilhørende Volvo Penta md2 dieselmotor. Etter å ha sjøsatt den for noen dager siden, startet den opp med startgass og kjørt ca 30-45 min, begynte turtallet og synke og til slutt dø ut. Vi ble tauet inn til land, og etter noen timers hvile fikk vi igjen start på den. I går prøvde vi oss igjen. Nytt batteri, men nødvendigvis med startgass dro vi ut på sjøen. Etter ca 30 min kjøring skjer akkurat det samme. Får ikke start på den etter at den dør ut. I dag har vi hatt forskjellige typer fagfolk innom for å se og for å hjelpe. Vi har nå bytta dieselfilter i tank og motor og nytt oljefilter. Vi har rensa slangene og tanken for vann og rusk, pumpa ut luft i ulike ventiler. tappa ut all olje og satt på ny. Så og si null respons. Får ikke start på den i det hele tatt. mange mener det er luft i maskineriet, men vi har fått pumpet ut en hel del, og ser tydelig i både dyser og dieselfilter at det kommer ren diesel ut når vi åpner ventilene. Det er også merkelig fordi vi 2 ganger tidligere har fått start og kjørt oss kortere turer før vi gjorde denne jobben. virker også som det er dårlig trykk/vakuum/sug i slangen tik dieseltanken. Prøvde å skru på motoren uten av slangen var tilkoblet tanken. er det noen der ute som har noen tips til hva vi kan gjøre? Redigert 12.Juni.2020 av Lauken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VP44 Svart 12.Juni.2020 Del på Facebook Svart 12.Juni.2020 Har du sjekke om eksosbend er tett? Sitér dette innlegget Link to post
Lauken Svart 12.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2020 VP44 skrev 30 minutter siden: Har du sjekke om eksosbend er tett? Nei, det har vi ikke gjort. Kan sjekke opp i det i morra tidlig. virker også som det er lite trykk/vakuum på dieselslangen fra tanken. Suger dårlig tror jeg Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 12.Juni.2020 Del på Facebook Svart 12.Juni.2020 (redigert) Hej Om du har ett sugrör som sitter i toppen på tanken har det hänt att det gått sönder, spruckit i toppen invändigt på tanken. När det börjar och röra sig lite suger det luft där. Hälsningar Ove Redigert 12.Juni.2020 av Ove T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VP44 Svart 12.Juni.2020 Del på Facebook Svart 12.Juni.2020 Lauken skrev 58 minutter siden: Nei, det har vi ikke gjort. Kan sjekke opp i det i morra tidlig. virker også som det er lite trykk/vakuum på dieselslangen fra tanken. Suger dårlig tror jeg Min bror hadde en seilbåt i starte og gikk ville så ikke. Prøvde alt så viste det seg at eksosbend var helt tett. Skiftet det så helt fin👍😄 Sitér dette innlegget Link to post
Lauken Svart 13.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Ove T skrev for 11 timer siden: Hej Om du har ett sugrör som sitter i toppen på tanken har det hänt att det gått sönder, spruckit i toppen invändigt på tanken. När det börjar och röra sig lite suger det luft där. Hälsningar Ove Takk. Skal sjekke ut. Sitér dette innlegget Link to post
Lauken Svart 13.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 VP44 skrev for 13 timer siden: Min bror hadde en seilbåt i starte og gikk ville så ikke. Prøvde alt så viste det seg at eksosbend var helt tett. Skiftet det så helt fin👍😄 Nei, det hjalp ikke Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Ta av slangen ved tanken å ta den i en kanne, høyere enn motor. Så går du i alle fall eliminert tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.