xGoRD Startet 12.Juni.2020 Del på Facebook Startet 12.Juni.2020 (redigert) Hei Ny båt. Første tur gikk fint, andre tur så kom problemene. Motoren er en VP KAD 32 2005 modell. Godt vedlikeholdt med servicer på verksted. symptomene er litt røff gange på tomgang samt en metall mot metall aktig lyd. Vibrerer i hele båten men dette kan være litt av og på. Reagerer lite på gassen, men kan få økt turtall ved å legge den i bånn så kompressor går. Legger ved video av tomgangen som viser vibrasjoner og lyden. forslag til hva som kan være feil mottas med stor takk :) Redigert 12.Juni.2020 av xGoRD . (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 12.Juni.2020 Del på Facebook Svart 12.Juni.2020 Skulle til svare at du kan ha luft i dieselsystemet , men så så jeg at du kun vil ha kvalifiserte svar så da trakk jeg meg..... Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 12.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2020 Rettet så ukvalifiserte svar også settes pris på. lufting notert :) Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 (redigert) Høres helt klart ut som luft i diesel system som dieselfan skriver. Har du kjørt den tom/kjørt med veldig lite diesel? Følg systemet fra tank til pumpe og dyser og se etter lekkasjer. Sjekk at det er tett rundt alle dieselfilterne, og at alle skru koblinger sitter skikkelig. Redigert 13.Juni.2020 av volvo_penta_ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 13.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Nei den har hatt halv tank mens den har vært kjørt. Skal følge og se etter lekkasjer. Noen tanker om den banke/klinke lyden? takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Du får lett mye rare lyder med luft i systemet. Motoren vil tenne på feil tidspunkt, derav disse vibrasjonene. Den tenner også da gjerne med stempelet på vei opp som gir stygg gange/banke lyder. Ville forsøkt å få kontroll på dieselen så vil jeg tro mye retter seg da. Du lufter til slutt ved å løsne på dyserørene, du kan jo prøve det, men det må være en årsak til at det event er kommet inn luft som uansett må finnes. Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 13.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Ja det må være noe som har gått lekk så må prøve å finne årsak til det først :) Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 15.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 Hvorfor nevnte ingen at dieselkrana kunne være stengt Sitér dette innlegget Link to post
Clasg Svart 15.Juni.2020 Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 Tænk positivt: Det var da en billig reparation 😄😄😄 Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 15.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 Ja det var det Til mitt forsvar, båten er ny og ingen tidligere båter har hatt kran for å stenge drivstofftilførselen. Riktignok så fortalte vel forrige eier noe om det, men da var jeg for ivrig med å få båten hjem. God båtsommer Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 15.Juni.2020 Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 Må være billig i drift da, om du kom helt hjem med stengt kran?.. Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 15.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 Den bruker null og niks bak bilen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.