Jump to content

Her kan du booke de pålagte 6 nettene i gjestehavn i Danmark

blueline

Recommended Posts

https://skagenlystbaadehavn.frederikshavn.dk/covid-19/booking/

Her kan du booke de pålagte 6 nettene i Skagen, Ålbæk og Sæby(om det er dit du først ankommer). Du kan fordele nettene på disse havnene om du ønsker. Du betaler som vanlig på automat i havnen. Fikk svar på min booking automatisk med en gang. Ta med utskrift av booking og bekreftelse. Ser fram til en hyggelig og etterlengted utenlandsreise. Håper vær og vind er med oss.

pipe skrev for 8 timer siden:

Med en kronekurs på 1,5 er jeg helt sikker på at ikke jeg skal til forblåste Danmark i sommer.

Tusen takk for saklig informasjon.

Med fremherskende vindretning fra SW, bør man vel også holde seg unna deler av norskekysten. Sist jeg var i Danmark, det var i 2019, var jeg innom en dagligvare en kveld for å kjøpe meg en flaske rødvin til DKK 40. Der hadde de utsalg på tysk Weissber til DKK 5 pr halvliter, pluss pant. Si fra når det det skjer i Vestfold, så skal jeg ta fergen over. Og samtidig beundre de vakre bindingsverkhusene derover.

Håper da inderlig at noen av de som bestemmer får noen flere innspill,slik at de bedre kan skjønne hvordan båtferier fungerer for båtfolket. Det er jo for dumt at alle må booke plasser i havn. Hvis booking-systemet er seriøst, må de jo slutte å ta i mot booking når det er "fullt". Men veldig mange av båtfolket kommer jo ikke til å bruke bookingene. Vær og andre forhold fører hele tiden til endrede planer. Og 6 dager i samme område er også uvanlig for mange som seiler tur. Enn videre, er ankring forbudt de første 6 dagene?

Hvis svaret er at man bare kan ta det med ro, det er ikke nødvendig å forholde seg til bookingene, så er jo dette systemet bare helt unødvendig pes og administrasjon for gjestehavner  og seilere.

Lucky Strike skrev for 7 timer siden:

Håper da inderlig at noen av de som bestemmer får noen flere innspill,slik at de bedre kan skjønne hvordan båtferier fungerer for båtfolket. Det er jo for dumt at alle må booke plasser i havn. 

Det er skrevet mye om dette i andre tråder. Se også linken til trådstarter. Per dato kommer du ikke inn i DK med båt uten en booking. Det er ikke bare bookingen men du får også ei liste som skal fylles ut til punkt og prikke. 
De seks dagene som bookes kan brukes i forskjellige havner. Se her hva Sandefjords Blad skrev om dette for noen dager siden men man må være oppmerksom på at reglene endres hele tiden:

image.jpeg.342288e1aaeb87e67701aeed9a0efa71.jpeg
Her er skjemaet:

https://flidhavne.dk/sites/default/files/pdf/Reservation%20af%20ophold%20i%20lystbådehavne%20i%20DK%20-%20Foreningen%20af%20Lystbådhavne%20i%20Danmark.pdf

litt fra Havnefogdene på Læsø:

image.jpeg

Redigert av Flid (see edit history)

Uansett velger jeg å se det positive i dette. Vi registrerer oss og får reise til Danmark. Det er lett å kritisere rutiner etc. Men dette er en liten del av alt det myndigheter må ta stilling til i disse tider. Ikke ofte at noen svinger seg så fort og har et bookingsystem klart etter noen dager. Dette gjør det mulig å spore smitte om noen skulle bli syke og det er vel det som er tanken bak dette. Bedre med litt system enn inget system. Vi gleder oss. Langtidsvarselet ser også lovende ut.

Screenshot_20200614-193843_Yr.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...