blueline Startet 13.Juni.2020 Del på Facebook Startet 13.Juni.2020 https://skagenlystbaadehavn.frederikshavn.dk/covid-19/booking/ Her kan du booke de pålagte 6 nettene i Skagen, Ålbæk og Sæby(om det er dit du først ankommer). Du kan fordele nettene på disse havnene om du ønsker. Du betaler som vanlig på automat i havnen. Fikk svar på min booking automatisk med en gang. Ta med utskrift av booking og bekreftelse. Ser fram til en hyggelig og etterlengted utenlandsreise. Håper vær og vind er med oss. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Med en kronekurs på 1,5 er jeg helt sikker på at ikke jeg skal til forblåste Danmark i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 pipe skrev 11 minutter siden: Med en kronekurs på 1,5 er jeg helt sikker på at ikke jeg skal til forblåste Danmark i sommer. Fint, da blir det bedre plass til oss som liker Danmark til tross for dårlig norsk kronekurs. Sitér dette innlegget Link to post
goggen000 Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Og heller ingen svensker, da får vi god plass Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 God tur gutter dere vil ikke bli savnet her hjemme Sitér dette innlegget Link to post
Mare Nostrum Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 pipe skrev 59 minutter siden: God tur gutter dere vil ikke bli savnet her hjemme 👍👍 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Jeg er glad vi kan tusle rundt her nede i Sverige uten annen restrikson enn 10 dager karantene ved hjemkomst. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
pipe Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Lars H. skrev for 1 time siden: Jeg er glad vi kan tusle rundt her nede i Sverige uten annen restrikson enn 10 dager karantene ved hjemkomst. Det argumentet kommer nok ihuga harry handlere også benytte seg av når ferien starter. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 pipe skrev for 8 timer siden: Med en kronekurs på 1,5 er jeg helt sikker på at ikke jeg skal til forblåste Danmark i sommer. Tusen takk for saklig informasjon. Med fremherskende vindretning fra SW, bør man vel også holde seg unna deler av norskekysten. Sist jeg var i Danmark, det var i 2019, var jeg innom en dagligvare en kveld for å kjøpe meg en flaske rødvin til DKK 40. Der hadde de utsalg på tysk Weissber til DKK 5 pr halvliter, pluss pant. Si fra når det det skjer i Vestfold, så skal jeg ta fergen over. Og samtidig beundre de vakre bindingsverkhusene derover. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 (redigert) Og tredve grønne for hundre kroner. Livet er for kort til å bry seg med kronekurser. Redigert 13.Juni.2020 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Flid skrev for 1 time siden: Livet er for kort til å bry seg med kronekurser. Men ikke alkoholpriser ? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 @pipe : Hvis ferie (les:kvalitetstid med familie og gode venner) handler om å bry seg om noen øre i valutakurs, så ønsker jeg deg virkelig god bedring. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 13.Juni.2020 Del på Facebook Svart 13.Juni.2020 Phoebe skrev 5 minutter siden: Hvis ferie (les:kvalitetstid med familie og gode venner) handler om å bry seg om noen øre i valutakurs, så ønsker jeg deg virkelig god bedring. Hvis du tror det er det ikke noe vits å ønske god bedring til deg....det finnes nemlig ingen kur Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 14.Juni.2020 Del på Facebook Svart 14.Juni.2020 Håper da inderlig at noen av de som bestemmer får noen flere innspill,slik at de bedre kan skjønne hvordan båtferier fungerer for båtfolket. Det er jo for dumt at alle må booke plasser i havn. Hvis booking-systemet er seriøst, må de jo slutte å ta i mot booking når det er "fullt". Men veldig mange av båtfolket kommer jo ikke til å bruke bookingene. Vær og andre forhold fører hele tiden til endrede planer. Og 6 dager i samme område er også uvanlig for mange som seiler tur. Enn videre, er ankring forbudt de første 6 dagene? Hvis svaret er at man bare kan ta det med ro, det er ikke nødvendig å forholde seg til bookingene, så er jo dette systemet bare helt unødvendig pes og administrasjon for gjestehavner og seilere. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 14.Juni.2020 Del på Facebook Svart 14.Juni.2020 (redigert) Lucky Strike skrev for 7 timer siden: Håper da inderlig at noen av de som bestemmer får noen flere innspill,slik at de bedre kan skjønne hvordan båtferier fungerer for båtfolket. Det er jo for dumt at alle må booke plasser i havn. Det er skrevet mye om dette i andre tråder. Se også linken til trådstarter. Per dato kommer du ikke inn i DK med båt uten en booking. Det er ikke bare bookingen men du får også ei liste som skal fylles ut til punkt og prikke. De seks dagene som bookes kan brukes i forskjellige havner. Se her hva Sandefjords Blad skrev om dette for noen dager siden men man må være oppmerksom på at reglene endres hele tiden: Her er skjemaet: https://flidhavne.dk/sites/default/files/pdf/Reservation%20af%20ophold%20i%20lystbådehavne%20i%20DK%20-%20Foreningen%20af%20Lystbådhavne%20i%20Danmark.pdf litt fra Havnefogdene på Læsø: Redigert 14.Juni.2020 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 14.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2020 Uansett velger jeg å se det positive i dette. Vi registrerer oss og får reise til Danmark. Det er lett å kritisere rutiner etc. Men dette er en liten del av alt det myndigheter må ta stilling til i disse tider. Ikke ofte at noen svinger seg så fort og har et bookingsystem klart etter noen dager. Dette gjør det mulig å spore smitte om noen skulle bli syke og det er vel det som er tanken bak dette. Bedre med litt system enn inget system. Vi gleder oss. Langtidsvarselet ser også lovende ut. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 14.Juni.2020 Del på Facebook Svart 14.Juni.2020 Klart det er positivt at det går å komme seg til Danmark med båt. Selv venter vi litt, og håper at reglene i mellomtiden blir annerledes og mindre rigide. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 22.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2020 (redigert) Da kom vi oss til Skagen i går kveld. Her skinner solen og det er god plass. Ekstra hyggelig med en tur til utlandet. Redigert 22.Juni.2020 av blueline (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.