PKøstbye Startet 14.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2020 Hei. Har fått problemer med min KAD 42, var ute på tur i går og plutselig ser jeg at instrumentene hadde slått seg av. Da jeg skulle slå av motoren for å undersøke dette fikk jeg heller ikke slått den av. Fikk tips om at det kunne være en automatsikring (157-p10-kf) på motoren som hadde gått. Fikk ikke denne til å fungere med det samme, men smurte den opp med lit WD-40, da slo den seg på igjen. Tenkte at problemet var løst, men etter noen meter kjøring igjen slo den seg ut igjen. Ved hjemmehavnen måtte jeg igjen ned for å trykke på denne, da begynte det å ryke litt fra Rotation Speed Relay 872616. Noen som har opplevd noe lignende? Hva kan dette være? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 14.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2020 Slik jeg leser dette har du en eller annen kortslutning på motoren og en sikring som bare gjør jobben sin. Altså er det ikke sikringen som er problemet. Det releet er vel for innkobling av kompressor? Jeg ville begynt feilsøkingen der, feks ved å koble fra strømforsyning til kompressorclutch og sett om resten virker da. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
PKøstbye Svart 14.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2020 Hei. Takk for svar, det kan virke som en tidligere eier har koblet av kompressoren og laget en knapp for å skru av og på denne. Tror at det var kompressoren som skapte feil slik at sikringen gikk. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 14.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2020 Mener jeg har lest at folk lager en slik knapp for at motoren skal tåle bedre å kjøre i mellomregisteret. Altså før turbo slår inn. Men er ikke helt sikker. Sikkert noen her med KAD42/43 som kan avkrefte/ bekrefte det. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
TrikkerN Lønning Svart 14.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2020 (redigert) Grand Banks jr skrev 48 minutter siden: Mener jeg har lest at folk lager en slik knapp for at motoren skal tåle bedre å kjøre i mellomregisteret. Altså før turbo slår inn. Men er ikke helt sikker. Sikkert noen her med KAD42/43 som kan avkrefte/ bekrefte det. Man lager til en slik knapp for å slippe støyet til kompressoren, dersom man vil ligge i en fart som tilsvarer 1700rpm - ? Redigert 14.Juni.2020 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 15.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2020 Du har ein feil i kontrollkretsen til motoren. Når automatsikringen løyser ut, er det ein grunn for dette.. At du ikkje får starta og stoppa via tenningslåsen, så er det ganske enkelt på grunn av same feil. Når sikringen løyser ut, misser du styrestraum til innslagsrelè på startmotor og stoppsolenoid på dieselpumpa. Sitér dette innlegget Link to post
princess riviera Svart 26.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2020 (redigert) Har hatt samme problem på kad 42 løsnet stoppsolonoyden på dieselpumpen 24mm og skrudde til og fungerte igjen kan også være kobling bak på tenningslås Redigert 26.Desember.2020 av princess riviera (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.