Jump to content

Status Marine 52 hk med ferskvannskjøling som «mister» kjølevannet.


Sje

Recommended Posts

Har sjekket oljen og den ser bra ut. Det er ikke synlige lekkasjer og måtte fylle på 20-25 liter vann på en strekning på ca 3-4km for å komme meg hjem til brygga.  Har mistanke om lekkasje inne i varmeveksler slik at ferskvann går ut i eksosen. Er det noen muligheter å bygge om motoren til saltvannskjøling uten alt for mye kostnader og tid

Link to post
Share on other sites

Det beste er at du ordner systemet som du allerede har. Det er mindre problemer å lengre levetid på motor når det ikke er i kontakt med kjøvannet. Ta noen bilder av den så er det sikkert noe hær inne så har erfaring med den du har å hva du skal gjøre for å løse dette 

Link to post
Share on other sites

Helge77 skrev for 14 timer siden:

Det beste er at du ordner systemet som du allerede har. Det er mindre problemer å lengre levetid på motor når det ikke er i kontakt med kjøvannet. Ta noen bilder av den så er det sikkert noe hær inne så har erfaring med den du har å hva du skal gjøre for å løse dette 

Da skal jeg åpne varmeveksleren og se om feilen ligger der, så får jeg se om det lar seg reparere. Vurderer å kjøre motoren uten innmaten i varmeveksleren nå i ferien, det skulle vel gjøre at motoren blir saltvannskjølt? Hvis jeg kjører ferskvann og frostvæske gjennom motoren når båten blir tatt opp skulle vel motoren klare seg greit? Må vel også ha en offeranode i kjølekretsen hvis jeg lar den få saltvann? 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...