Sje Startet 14.Juni.2020 Del på Facebook Startet 14.Juni.2020 Får alarm på kjølevannet og fyller opp igjen, starter motoren og kjører på 1200rpm i kanskje 5 min før ny alarm og da er kjølevannet borte. Hva skjer??? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 14.Juni.2020 Del på Facebook Svart 14.Juni.2020 peil oljen og se at det ikke ender opp i bunnpannen. Ellers vil jeg tro du har en kraftig lekkasje en plass. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Helge77 Svart 14.Juni.2020 Del på Facebook Svart 14.Juni.2020 Kontroller oljen som anbefalt å så må du se over alle slanger og koblinger gjerne når motor går. Hvis alt er vekke på så kort tid så burde du se en synlig lekkasje. Hvis ikke så kan det vere en lekkasje inni varme veksleren hvis du har det Sitér dette innlegget Link to post
Sje Svart 14.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2020 Har sjekket oljen og den ser bra ut. Det er ikke synlige lekkasjer og måtte fylle på 20-25 liter vann på en strekning på ca 3-4km for å komme meg hjem til brygga. Har mistanke om lekkasje inne i varmeveksler slik at ferskvann går ut i eksosen. Er det noen muligheter å bygge om motoren til saltvannskjøling uten alt for mye kostnader og tid Sitér dette innlegget Link to post
Helge77 Svart 14.Juni.2020 Del på Facebook Svart 14.Juni.2020 Det beste er at du ordner systemet som du allerede har. Det er mindre problemer å lengre levetid på motor når det ikke er i kontakt med kjøvannet. Ta noen bilder av den så er det sikkert noe hær inne så har erfaring med den du har å hva du skal gjøre for å løse dette Sitér dette innlegget Link to post
Sje Svart 15.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2020 Helge77 skrev for 14 timer siden: Det beste er at du ordner systemet som du allerede har. Det er mindre problemer å lengre levetid på motor når det ikke er i kontakt med kjøvannet. Ta noen bilder av den så er det sikkert noe hær inne så har erfaring med den du har å hva du skal gjøre for å løse dette Da skal jeg åpne varmeveksleren og se om feilen ligger der, så får jeg se om det lar seg reparere. Vurderer å kjøre motoren uten innmaten i varmeveksleren nå i ferien, det skulle vel gjøre at motoren blir saltvannskjølt? Hvis jeg kjører ferskvann og frostvæske gjennom motoren når båten blir tatt opp skulle vel motoren klare seg greit? Må vel også ha en offeranode i kjølekretsen hvis jeg lar den få saltvann? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.