Jump to content

Hvor kjøpe Volvo Penta Gummipakkboks eller andre modellering Bergen

Blend

Recommended Posts

heisann

da jeg har måtte modifisere aksling/trekkerør etter akslingshavari søker jeg litt hjelp mtp valg av tettning/pakning. ved nedkorting av trekkerør og aksling bortfalt gjenger på trekkerør som var til tetningsmutter med talgpakning og kilespor på aksling. Kilesporet ordner jeg nok selv med fres og rett fresetupp. Men gjengene her er noe værre å få til... det er links og gjengegraden/høyden er vanskelig å oppdrive. Optimalt ville jeg gjenget opp og satt på mutter, men det ser ikke ut til at dette lar seg gjøre med det første. 

jeg har sett på Volvo sine gummipakkbokser og lest en del om at disse er gode, dog dyre. 

Biltema har også noen gummipakninger som kan nyttes(tåler olje og slikt i datablad) Disse er dog tynnere i gummien ser det ut til og jeg har betenkeligheter ang holdbarhet.

Jeg vet at det er minimalt med belastning, men målet er at båten etter reperasjon skal nyttes, ikke repareres igjen om kort tid. 

er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt Volvo sine pakninger i Bergen? 

evt om noen har bedre forslag til løsning? 

mvh 

Simon

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...