Jump to content

Sanitærvæske til porta potti?

Knallipadden

Recommended Posts

Har kjøpt meg en mindre båt uten fast toalett. Det er plass til en "porta potti" så jeg har tenkt å handle dette. Er kjekt å ha hvis man er på tur en hel dag og har unger med i båten for eksempel. Jeg har aldri brukt dette før og er litt redd for dårlig lukt. Slik jeg har forstått det er det en liten tank for et kjemisk middel til å spyle ned med i slike toalett som skal redusere eller hindre lukt? Hvor mye væske kan man fylle på og blander man denne væsken ut med vann? Jeg går ut i fra at man fyller på sanitærvæske via lokket oppe til venstre? Jeg ser man får kjøpt både 1 liters og 4 liters middel. Toalettet har 10 liters septik tank. Hvilke væske er best? 

008791c.jpg

Redigert av Knallipadden (see edit history)

Min erfaring med porta porti er at det ikke er noe særlig lukt.

Men bland septik og sterk parfyme/sanitævæske, DA stinker det helt....jævlig. Prøvd parfymerte bleieposer noen gang? Da vet du hva jeg mener :-#

Ta med kanna med sanitærvæske men ikke hell på med mindre du mener det må til ;-)

.........

Må innrømme at lukta av sanitærvæske er noe av det værste jeg vet.. 

Tja, Porta Potti er vel ikke så ulikt toalettene i campingvogn/bobil, som jeg har erfaring med. 

Du kommer nok til å raskt til å merke behovet for sanitærvæske;) I campingvogna bruker vi noen "tabletter" fra Thetford som funker bra, fås hos caravanbutikker. 

Bruk Thetford sine produkter, ikke Biltema f. Eks. 

Redigert av Korsfjord (see edit history)

Enig med siste taler.

Vi har hatt campingvogn også.

De blå posene til å ha på tanken er vesentlig bedre enn grønn og blå væske. De skal ned i septiktanken etter tømming, sammen med litt vann slik at det dekker bunn etter tømming. (1/2 l).

Unngå at det er tørt nedi der. Kjemikaliene virker ikke da.

Den rosa væsken er til spylevannet, og er såpe for å holde skåla 'rein', med blomsterduft.🌺💐

Vi har alltid brukt den, men vet ikke om den har noen funksjon nede i septiktanken.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...