Jump to content

VM 2.8l diesel starter ikke etter bytte av kamaksel.


Nøven

Recommended Posts

Hei.

 

Har hatt ute av båten, motoren, en VM diesel 2.8l pga havari på kamaksellager. Dette medførte mye demontering.

Reparert (skiftet) kamaksellager, satt sammen motoren igjen( brukt rep.manual) og satt motoren i båten igjen.

Ved forsøk på oppstart vil ikke motoren starte. Har luftet dieselsystem på alle tenkelige steder, men ingenting nytter.

 

Er det noen som har tips om hva som kan være galt?

Kommentar fra moderator:
Tittel redigert, var "Problem med start av innenbords VM diesel". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster.
Utdrag:
  • Følgende 3 ord er ikke tillatt i titler: hjelp, problem(er), spørsmål.

 

Link to post

Har overhalt flere Mercruiser 4.2L og det er merke på tannhjul på veiv og kamaksel som skal være overens når sylinder nr 1 er på topp i kompressjon slag.

Antar det er noe lignende på 2.8L, har ikke sjekket.

Splint på aksel på diesel pumpen som går inn på tannhjul på kam kan i værste fall bli trykket inn og diesel pumpen vil

ikke har riktig timing. men motor kan starte selv om timing er feil, vil gå ujevnt med masse sort røyk.

 

Så det kan bety at du må demontere allt og sjekke at det er riktig satt. 

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...