skuta mi Startet 15.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2020 Hei, har ovennevnte (lett antikvariske) vhf og kartplotter i båten. Begge deler fungerer fint, men vil gjerne får koblet sammen vhf og plotter, bla for å få posisjon på vhf. Ut fra vhf er det en 8 pins rund hannkontakt, men mangler "hunn" delen, har forsøkt nesten alt av potensielle leverandører, (bla Seatronic, Raymarine, SeaSea, Maritim, ct Marine, SG marine, Elfa Distrelec) men 0 resultat. noen som har info om hvor det da kan skaffes? Bortsett fra ebay, som jeg nok ikke rekker å få før ferien... Tenker å bruke NMEA0183 som vel er en "dum standard" slik at det såvidt jeg skjønner ikke burde være noe problem å koble ledning mot ledning. Har imidlertid forsøkt å skrape litt forsiktig på isolasjonen, og det kan se ut som om alle "kordelene" eller hva det heter er grå, og da blir det jo vanskelig å vite hvem som er riktig.. så det ideelle hadde vært å finne riktig kontakt. Noen som vet hvem som da kan ha? evt. noen som bare har klippet kontakten, og avisolert ledningene og "prøvd seg frem"? kan det gjøre noe skade evt? Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 15.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2020 Kan denne hjelpe? https://www.manualslib.com/manual/886447/M-Tech-Mt-500.html Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
skuta mi Svart 16.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2020 Takk, Faxen, har bruksanvisningen til både vhf og plotter. Så vidt jeg kan se når jeg avmantlet kabelen til kontakten er att fargekodingen på ledningene ikke stemmer, alle ledningene er grå,så da vet jeg jo ikke hvem som er hvor etter at jeg evt har klippet ledningen før kontakten, er derfor jeg trenger kontakten- Kan det evt gjøre noe skade på vhf/plotter å bare forsøke alle varianter av koblinger? Sitér dette innlegget Link to post
otersnute Svart 6.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2020 Kommet noe lenger i dette? Jeg har også MT-500 og mangler NMEA-kabelen for å koble til plotter (Garmin) Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 6.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2020 Hei, jeg hadde flaks og fikk tak i original kabel, nå er alt koblet opp, både mot VHF og også fått koblet kartplotter mot autopiloten, så nå kan jeg velge waypoint i kartplotter og få autopiloten til å kjøre meg ditt?? eneste er at da mister VHF signalet, men lever ok med det Lykke til! Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.