jonol Startet 15.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 15.Juni.2020 (redigert) Min helt nye BF60 går ikke helt fint. Fikk vann i bensinen her om dagen. Har tømt og reingjort tanker, slanger, filter, pumper og gass-utskiller, fylt på ny bensin med STP injector Cleaner og kondensfjerner og kjørt litt. Den er ikke helt bra enda. Ikke full effekt .Litt for mye vibrasjon og litt tynn grå røyk på tomgang. Kan ikke se noe røyk når jeg kjører. Da blir vel det neste injector-rensing eller..........? Hva tror dere om dette ?. Redigert 15.Juni.2020 av jonol (see edit history) Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
jonol Svart 27.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Det er fremdeles mye vibrasjon og resonans i båten. Må bruke hørselvern. Da var ikke så ille med forrige motor med 4 sylindre. Denne har 3 sylindre. Kanskje en sylinder ikke er 100% med. Begge har 3 blad propellere. Kan 4 blad gjøre noe fra eller til ?. Har sjekket injectorene ser ut til å være ok. Pluggene (NGK LMAR6C-9) har samme lysebrune farge, men motstandsverdiene er noe forskjellige. I følge NGK skal disse ha ca. 5000 ohm, men jeg har ca. 3700 på to av dem, og ca. 3950 på den tredje. Vet ikke om dette har noen betydning. Av og til kan turtallet variere med ca. 200 o/m ved marsjfart. Er der noen med erfaring på dette ?. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
LM 605 Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Hvis dette er en splitter ny motor, kan du ikke da ta en prat med forhandler/verksted der du kjøpte motoren, og få folk der til å kikke på denne. Er jo ikke alltid greit å skru for mye på motoren selv, når den er så ny, er jo full garanti hvis der er noen feil å finne. Sitér dette innlegget Link to post
jonol Svart 27.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Joda, det er prøvd, men selger har ikke peiling. Skulle ikke kjøpt motoren der, men fikk den veldig rimelig. Regnet virkelig ikke med at Honda skulle gi meg slike problemer. En annen forhandler/verksted kommer bare med prøv og prøv datt. Kontakter Kellox direkte i morgen. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
LM 605 Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Har samme motor som din, nå på fjerde sesong , og aldri hatt noenting å utsette på denne. Har gått prikkfritt hele tiden. Er beste motor jeg har hatt i mitt eie, (og det er ikke få.) Det er klart at har du hatt vann i bensinen, så er jo ikke akkurat det så veldig positivt, for å si det litt mildt. Ta en prat med Kellox i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 hjelper ikke så mye akkurat nå men kan spare deg mye fremtidig trøbbel, monter et skikkelig filter med vannutskiller i båten om du ikke allerede har det Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.