Jump to content

Hvordan koble opp landstrøm til saga 25

potetkjeller

Recommended Posts

2 hours ago, Jannmar said:

Hva er første jordfeil...og andre jordfeil?

På IT nett (ikke TI som @Hulda skriver) er det lov med 1 stående jordfeil (feil på en av fasene), så sant man har varsling, og utbedrer feilen snarest. Derfor er IT nett populært i kritiske installasjoner som operasjonsstuer på sykehus, på flyplasser, serverparker etc. 2ndre jordfeil (altså feil på den andre fasen) skal imidlertid løse ut vernet umiddelbart. På TN nett skal 1ste jordfeil løses ut umiddelbart.

Edit: Jeg la ut noen tegninger en gang, men husker ikke i hvilken tråd ..

Redigert av YngveKL (see edit history)
Jannmar skrev for 14 timer siden:

Hva er første jordfeil...og andre jordfeil?

Hulda skrev for 14 timer siden:

Nei, det greier jeg ikke kort å knotte på tlf.

Det så ut som om dette var ting som hadde en enkel forklaring, men etter å ha lest de forklaringene som kom skjønner jeg godt at dette ikke var noe som passet til å utrede på en telefon.

Jannmar skrev for 5 timer siden:

Det så ut som om dette var ting som hadde en enkel forklaring, men etter å ha lest de forklaringene som kom skjønner jeg godt at dette ikke var noe som passet til å utrede på en telefon.

Nei, regnet med at det pedagogiske resultatet av L1, L2, PE og N ville gå i ball for meg. Og bli komplett visvass for deg. Jeg ville også rota meg bort i kobling av områdetrafo og greier. Derfor et tegningene YngveKL helt suverene og selvforklarende. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...