ne.andersson Startet 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2020 (redigert) Hei, Jeg skal kjøpe kjøleaggregat til min kjøle boks i Maxi 95an. Vurderer da denne https://seatronic.no/kjol-og-kok/kjoleskap-og-kjolebokser/kjoleaggregat/isotherm-classic-compact-80-kjoleaggregat-med-itc-12-24v Er det noen som har positive eller negative erfaringer? Er det verdt å kjøpe ITC panelet/termostaten? Det jeg legger mest verdi på er strømgjerrighet og funksjonene med beskyttelse av batteribanken. Setter pris på tilbakemeldinger, både positive og negative om produktet. Redigert 17.Juni.2020 av ne.andersson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 17.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 Ingen? Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 Jeg har ITC på en kjøleskuff, liker funksjonen som booster når dynamo lader og at den går i eco modus når man ligger rolig. Må dessverre innrømme at for meg så er dette montert og "glemt", har vel følelsen at dette har noe for seg. Men har ikke brukt tid på å evaluere. Når det gjelder batteribeskyttelse så er vel den tilgjengelig uten ITC, i allefall på min kjøleskuff. Sitér dette innlegget Link to post
Petromax Svart 18.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Jeg har denne (uten ITC) i en selvbygd kjølebenk i båten. Monterte den sommeren 2018, og den har fungert prikkfritt siden. Ser at ITC-panelet koster ca 1500.- kr og når jeg ser på funksjonene tror jeg ikke jeg savner noen av dem egentlig. Min kompressor kommer på sammen med hovedstrømmen i båten når vi drar ut, og jeg tenker aldri på den egentlig, så lenge mat/drikke er kjølig nede i benken (Jeg har bryter så jeg kan slå den av, men har så langt bare brukt denne muligheten når jeg er på mekkekveld i båten uten mat) Den slår seg selv av om batteriet skulle tømmes, og denne funksjonen fungerer som den skal, har iallefall aldri tømt batteriet med denne. Forskjellige spenningsnivåer kan programmeres med en ekstern motstand, om jeg husker riktig, jeg lot den stå i standard-innstillingen) Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 18.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Jeg har det og tror det er lurt! Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
ne.andersson Svart 18.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Takk for kommentarene, tror jeg legger de siste pengene for å få det "beste" med tanke på strøm-gjerrighet. Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 18.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Jeg har eldre kjøleskap med «vri-termostat», ser etter mulighet for å bygge om til digital, da tallene 1-6 ikke sier noe om hvor mange grader boksen skal holde. Har nå en temp.måler liggende i kjøleskapet og vrir bryteren ettersom vann/lufttemp forrandrer temp i kjøeskapet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.