Jump to content

Insektsvamp som skalpeskott i liten dieseltank

esg022

Recommended Posts

Jeg trenger en Alternativ/midlertidig dieseltank for sommeren. Motoren er liten, så en 40 liter i plast holder.

disse har ikke skvalpeskott, og jeg ser på forumet at det anbefales en type skum som løsning - den holder dieselen relativt stabil

Kan man bruke slike grove insektsvamper?

De er laget av polyesterskum.

Hvis ja, har dere noen dieselbestandige løsninger for å feste de til bunnen av tanken?

02726C98-5A2C-4237-80BE-1712457CE7D0.jpeg

40 liter er veldig liten tank; jeg tror ikke skvalping og skumming blir et problem i seilbåt. Sørg for å feste tanken slik at den ikke «danser» rundt; og ikke glem returen til tanken.

Jeg kjøpte en slik tank, for å ha som reservetank, i tilfelle jeg skulle være uheldig å fylle på «uren» diesel og tette grovfilter. Slanger og klemmer er ferdige på tanken; bare å koble av etter grovfilter og koble på reservetank.

Jeg har reservekanner med diesel, som jeg har fylt på bensinstasjon. Har troen på at dette er et rent system den dagen jeg måtte trenge det...

https://www.maritim.no/bensintank-can

Takk for gode svar!

neste spørsmål dukket fort opp:

- denne plasttanken (Cav fra Maritim) har ventil på toppen, med slange ned til bunn - som bensintank. Det er altså ikke «rent» fall til grovfilter/vannutskiller. Vil det være promblematisk mtp. Luft, og vil håndpumpa på motoren klare å dra diesel når grovfilter er tomt? Tanken vil stå høyere enn motor og filtere..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...