PEAF Startet 19.Juni.2020 Del på Facebook Startet 19.Juni.2020 Hei Har en Mercury motor som jeg har litt problem med å starte, så håpte jeg kunne få litt hjelp her. Jeg får start av og til, men da må jeg starte den på fult turtall, men når den starter på fult turtall, så er turtallet fortsatt lavt. Uansett om jeg vrir til venstre eller høyre, så endrer ikke turtallet seg. Den dør ganske så raskt. Spjeld åpner seg slik det skal, skiftet olje og bensin. Tennpluggen er bra. Noen som har et forslag på hva den kan være? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Juni.2020 Del på Facebook Svart 19.Juni.2020 det er små dyseåpninger på disse små 4T motorene , så om de lagres mer enn de kjøres så har det lett for å bli tilstoppet av feks rester fra bensin som fordamper. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kjellg Svart 19.Juni.2020 Del på Facebook Svart 19.Juni.2020 Har selv samme motor som er bare 2 år men gått bare noen få timer. Plutselig så bare stoppet den og bensin flommet over. For meg så kan det se ut som om disse små motorene er nødt til å gå på akrylatbensin om de går lite. Dysene er så små at det skal ingenting til for at forgasseren tetter seg til. Jeg måtte i alle fall åpne forgasseren og rense den. Sitér dette innlegget Link to post
PEAF Svart 19.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2020 Kan det være grunnen til at jeg ikke får turtall på motoren? Uansett hvordan jeg vrir på hendelen, så endrer ikke turtallet seg. Den dør ganske så raskt. Har tatt ut tennpluggen og dratt i snoren noen ganger, for så å dyppe tennpluggen i bensin og montere den på igjen. Tennpluggen kokser seg med en gang, så da får den vel ikke bensin? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 19.Juni.2020 Del på Facebook Svart 19.Juni.2020 PEAF skrev 42 minutter siden: Kan det være grunnen til at jeg ikke får turtall på motoren? Hvis en dyse ikke er "helt" tett, men tett nok til at den bare slipper igjennom en liten mengde bensin, så kan du oppleve det problemet som du beskriver. Selv om spjeld står fullt åpent, så klarer ikke venturieffekten å "suge" mer bensin ut av dysen som følge av at den er delvis tilstoppet. Jeg ville nok prøvd med en ultralydvask og påfølgende rentblåsing av forgasseren. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
PEAF Svart 19.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2020 Noen som vet hvor den/de dysene ligger? Send bilde om mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 20.Juni.2020 Del på Facebook Svart 20.Juni.2020 (redigert) PEAF skrev for 6 timer siden: Noen som vet hvor den/de dysene ligger? Send bilde om mulig. Så fremt du ikke har ti tommeltotter, så ser du det når du har forgasseren av. Egentlig en veldig liten og simpel forgasser. Men forgasseren må ut. Selv om jeg fulgte boka med å tømme forgasseren etc så gikk den tett, så jeg tror denne motoren er det bare å kjøre på med akrylat bensin på. Redigert 20.Juni.2020 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Juni.2020 Del på Facebook Svart 20.Juni.2020 Om pluggen kokser seg med en gang får den definitivt bensin! Alt for mye av det! Så da antar jeg at flottøren henger. Uansett tid for forgasserrens, helst i ultralydbad. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.