Jump to content

Vurdere kjøp av NB820 Combi og registrering i skipsregisteret


Gnu

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg står på trappene og vurderer å investere i båt igjen da det har blitt noen år uten. Etter masse fundering har jeg funnet ut at jeg ønsker meg en NB820 Combi, som passer til mitt bruk og er passelig størrelse. Har da trålet nettet og funnet en med alle kriteriene jeg har lett etter og da er det vel egentlig bare å få betalt og hentet båten. Meeen så enkelt var det da ikke i følge banken da båten IKKE er registrert i skipsregisteret og det må den da være for å være for å kunne ta pant i båten.

 

Er det noen som har erfaring med registrering av båt over 7m i skipsregistret og kan fortelle litt om prosessen, hvor lang tid det vil ta og hva man faktisk trenger av papirer for å få det gjennom? Vi har funnet vår drømmebåt og vil helst hatt den i går men er redd denne prosessen gjør det vanskelig og dagens eier av båten er da ikke noe inne i dette systemet så det var ikke godt å få hjelp fra den kanten

 

Takk for eventuelle svar

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...