Jump to content

Yamaha 30 autolube kommer ikke opp i turtall.

DeepFu

Recommended Posts

Har en -98 Yamaha montert på en Buster M. Den har stått på en "Selco" av tvilsomt opphav tidligere. Fikk første testen nå i dag, og det ser ikke ut som vi kommer opp i turtall, i tillegg til at den er nærmest umulig å holde liv i på lav/tomgangsfart. Det er fjernstyring og el-start, og bruker jeg choke-spaken kan jeg ruse den opp til ca 5000rpm, men under kjøring med en mann i tom båt får vi nesten 4000rpm og ca 13 knop. Turtall er målt med Biltema-turtelleren for båt som vi TROR vi har kodet riktig (mulig vi egentlig ikke kommer så høyt som knappe 4000 engang) , og fart målt med telefon/GPS. 

Sjekket propellen, den er 9 7/8X 13. Kan det være for mye stigning, eller får den for lite bensin?? 

Svaret jeg fikk hos @ivar samsvarer med det den lokale mekanikeren i båtforretningen sier. Så jeg tenkte å først forsøke å fjerne bensinfilteret, det er helt fersk bensin på tanken, og helt ny slange, samt drenere forgasserne. Hjelper ikke det må de vel av og renses. Er det noen som kan anbefale en plass å laste ned verkstedmanual til motoren? Ser det er flere sider på nettet hvor man kan kjøpe PDF filer, men vet ikke hva som er brukbart. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...