Jump to content

Ford 2401e 54hk, kjølevannet forsvinner


løttis

Recommended Posts

Hei jeg har kjøpt en Viksund 28 med en ford industrial power 240 ie motor, motor går bra den ,men på første langtur gikk det ikke bra. Kjørte Horten til Fr.stad med havblikk hele veien, nesten framme så kom det plutselig svart røyk som forsvant når jeg dro av gassen. Merket på motor at den ville stoppe så  jeg måtte holde den igang til jeg kom til land. Motor starter  men vannet blir borte ,mener da kjølevannet så klart,har fått høre at topp pakning er gått å paraplyene.Noen med erfaring på samme problemet,å hvor får man tak i deler?

 

Kommentar fra moderator:
Tittel redigert, var " motorproblemer ford 240 ie 54hk ". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster.
Utdrag:
  • Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn.
  • Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.
  • Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder.

 

 

Link to post
Share on other sites

Hei, og velkommen hit. Er det ferskvannet som forsvinner, eller sjøvannskjølingen? 

 

Mulig toppakning kan være gåen, det er vanskelig å analysere ut fra det du skriver. Men paraplyer? Denne motoren har ikke noe slikt.

Jeg har egentlig mer tro på at vannpumpen er gåen, det er en del som krever en del leting i markedet til denne motoren. 

 

Modellbetegnelsen er 2401E, om den er marinisert av Sabb heter den F4.144. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

bellen skrev 26 minutter siden:

Om du har kjørt uten kjølevann en stund, så er det vel bare å lete etter ny motor.

 

I så fall ville jeg ha vurdert å konvertere til FSD. 2401E begynner å bli rimelig ukurant, og er ikke en veldig god motor i utgangspunktet.

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...