Jump to content

Endelig kom sommeren


Puffen

Recommended Posts

Ja deilig og varmt de siste dagene her ute på Ytre Søre Sunnmøre også, hvor vi nå nesten er ferdig med en ukes høstferie. Nå vet jeg ikke hvordan det har vært dypere inne i fjordene, men her ute har det vært litt i overkant med vind til å kunne være noen fine båtdager :nonod:

Link to post
Share on other sites

Tror bare jeg må hive meg innpå med en liten rapport (over GPRS-mobilen), for å fortelle at nå er det fint også ute ved storhavet på Mørekysten!

 

Fårikålen er nettopp inntatt, og det er noe med at det smaker helt spesielt på en slik tur og i slike omgivelser - og ikke minst ved et slikt flott vær med temperatur rundt 20 - 22 grader!

 

Skal nå etterhvert "cruise" videre - og det ser ut til at kvelden også skal bli fin, bl.a. med fotball-landskamp og reker med tilbehør.

 

Ja, dette må bare oppleves! :flag::sailing::wink::smiley::seeya:

 

 

Ship'O'Hoi!

Link to post
Share on other sites

Jeg sa det til QB, da hun for kort tid siden bordret årets igangsettelse av oliefyren, at du skal bare se på at oktober har T-skjorte-vær å by på. Det slår visst aldri feil ... en halv dags slit med rensing så worse blir tilsotet og likner på Gamle-Erik, i gang med fyren, og så kommer varmen. Vel 20º her nå, men en frisk sørlig bris.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Tror bare jeg må hive meg innpå med en liten rapport (over GPRS-mobilen), for å fortelle at nå er det fint også ute ved storhavet på Mørekysten!

 

Fårikålen er nettopp inntatt, og det er noe med at det smaker helt spesielt på en slik tur og i slike omgivelser - og ikke minst ved et slikt flott vær med temperatur rundt 20 - 22 grader!

 

Skal nå etterhvert "cruise" videre - og det ser ut til at kvelden også skal bli fin, bl.a. med fotball-landskamp og reker med tilbehør.

 

Ja, dette må bare oppleves! :flag:  :sailing:  :wink:  :smiley:  :seeya:

Ship'O'Hoi!

<{POST_SNAPBACK}>

Har vi vært i to parallelle verdener i dag? :lol:

 

Jeg har vært innenfor Sandsøya og Kvamsøya rett nord for Stadt (nærmere bestemt på Larsnes) og her har det blåst heftig i dag. Joda, vamt om deilig har det vært - men sterk vind!

 

Men har du en stooor båt er vel kanskje denne vinden ikke noe problem - eller har du vært lenger nord kanskje?

Link to post
Share on other sites

Lørdag var grå en del av dagen her i Moss. Det lysnet litt utover på ettermiddagen. Temperaturen steg til ca 15 grader. Var slett ikke verst her heller. Har vært samme temp i natt, men det har blåst opp igjen. :headbang:

Nå søndag morgen er det bare nitrist! :cryin: Det blåser ca 14m/s utenfor her, og det er lett regn. Ser knapt nok ned til fjorden. tipper det er ca 50-100m sikt utpå Oslofjorden.........

Skal visst bli litt bedre utover dagen sies det på værmld.

Link to post
Share on other sites

Lørdag var grå en del av dagen her i Moss. Det lysnet litt utover på ettermiddagen. Temperaturen steg til ca 15 grader. Var slett ikke verst her heller. Har vært samme temp i natt, men det har blåst opp igjen.  :headbang:

Nå søndag morgen er det bare nitrist!  :cryin:  Det blåser ca 14m/s utenfor her, og det er lett regn. Ser knapt nok ned til fjorden. tipper det er ca 50-100m sikt utpå Oslofjorden.........

Skal visst bli litt bedre utover dagen sies det på værmld.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, dette var kjedelig vær. Og jeg som hadde tenkt og holde på med båten i dag :cryin:

Vel, får finne på noe annet da.

Ser på met.no at det skal klarne opp utover dagen

 

Tempraturen er jo ok

Link to post
Share on other sites

Har vi vært i to parallelle verdener i dag? :lol:

 

Men har du en stooor båt er vel kanskje denne vinden ikke noe problem - eller har du vært lenger nord kanskje?

Hei Helge!

 

Kom hjem til hjemmehavnen ved åttetiden i går kveld etter en fantastisk flott og begivenhetsrik tur. Fikk da også muligheten til å øve oss i litt mørkenavigasjon igjen, både meg selv og de andre ombord!

 

Været kan nok være svært så forskjellig ja, selv innenfor "samme område", selv om vi var litt lenger nord enn deg.

Men det som gjelder er å vurdere om det er "sikkert nok" dit du selv har tenkt deg!

 

Joda, båten er grei nok den - helt lukket båt med god tumleplass og Pyro olje-ovn, så vi hadde det kjempefint!

 

Bare for å "bevise" at det ihvertfall er litt sannhetsgehalt (he-he) i min fasinasjon over naturen og været nå om høsten - her er en faksimile fra dagens lokalavis. (He -he -he!)

 

En fortsatt fin båthøst til alle sammen! :sailing::seeya:

 

Ship'O'Hoi!

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Var nettopp på oreldremøte i barnehagen, der vi foreldre måtte kjøpe inn ull, og orntlig viner utsyr til våre små søte, ett par uker etter på så henger det lapper om at vi må ta men joggesko å se været litt an, ungene smelter :confused:

Sola må bare kommer, men tepraturen må vise at det er oktober, nå skal vi snart legge om til vinerdekk også :lol::lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...