Crstffer Startet 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2020 Hei Jeg har en vannkjølt kjøleenhet (ASU 3751 - Isotherm) fra 2006 i båten. Ved oppstart kan kompressor gå i 10 minutter og kjøleelementet i kjøleboksen begynner å såvidt å bli kaldt. Kompressor opparbeider temperatur og jeg kjenner at kjølesløyfen til kjøleribben i skroggjennomføringen er varm på injeksjonsiden og kald på retursiden. Etter ca 10 min stopper kompressor. Så begynner den og starte og stoppe med ca 5-10 sek intervaller. Jeg har gjordt endel feilsøking: - Hentet strøm rett fra batteriet med separate kabler (Lithium batterier som holder 13.2V - ca 0.9V spenningsfall over poler på kompressor når den starter noe som virker høyt) - Demontert rød styringsenhet (se bilde) - Kortsluttet C og T pol på svart elektronikkmodul med en liten kabel (tvinger kompressor til å gå på lav hastighet) - Testet ny svart elektronikkmodul Allikevel har jeg samme oppførsel på kompressor. Er det sannsynlig at det er kompressor som er gåen eller kan det være noe med fordamper/rørsystemet. Jeg har også sjekket for groe på vannkjølingsinntaket på skroget, men jeg tror først og fremst kjølingen blir dårligere hvis dette er tett uten at det nødvendigvis fører til stopp. Noen som har opplevd det samme og hva ble gjort for å fikse det? Siden jeg har gammel type kompressor uten hurtigkoblinger, så er det jobb for en kjøletekniker å skifte kompressor (ikke lett å få tak i nå rett før ferien. Sitér dette innlegget Link to post
Per Erik Løvdal Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Ser at det er flere som sier at hvis man lasker C og T så tvinger du kompressoren til å gå i lav hastighet. C og T er der termostat skal kobles på og den har en av/på funksjon. Hvordan får man kompressoren til å gå i høyere hastighet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.