Jump to content

Fortøye i bøye - akter inn mot brygga?

finegreier

Recommended Posts

Hei!

Jeg ligger med hekken inn på bøye på en rekke gjestehavner. Jeg ligger også med hekken inn på min egen båtplass som er brygge med 2 påler for front/akterfeste. Altså ingen utrigger her i gården. Ser ingen problemer med det. Slipper å dra pikkpakk rundt hele båten.

Høne, øl og hornmusikk!

Ligger longside fra bøye til kai, men drar inn akterenden når jeg skal ombord. En ting å tenke over (kommer an på brygge/forhold), er at når det er lavvann, så blir det relativt stor stor avstand fra bryggekant og ned til båt. Dette gjør at man gjerne må hoppe ombord. Ikke alltid like praktisk. Slik sett hadde det vært enklere å gå ombord i baugen. Jeg har dog fortøyd slik p.g.a. vindfang og bølgeretning.

Eller Mjøsa, er et par båter der også. Uansett det går helt fint å legge baugen i bøya og hekken mot land. Men hoppe fra tometer'n er ikke noe jeg gjør frivillig lenger. Det får holde med at jeg ramler ned år om annet. Så forresten et par halvplanere på Randsfjorden sist jeg kom fra fjellet. Var moderskip for en gjeng vannscootere som fresa rundt. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...